Melyik gázolaj a legjobb?
Nincs legjobb. Benziről tudok nyilatkozni (de gázolajra is ugyan ezt mondják), hogy akár kútonként is eltérő lehet a minőség. Veszprémben szoktam MOL-nál 95-öst tankolni. Egyszer tankoltam Fehérváron ugyan ilyen benzint, és azzal meg alig akart menni az autó, folyton rángatott és néha be is csörgött.
Ha az előző tulajnál lekormolódott, akkor ő lehet hogy nem is gázolajjal használta, vagy csak belerakott vagy fél millió kilométert. (Szomszédom szakács. Neki egy régi Mercedese van, és már közel 200 ezer kilométert ment vele étolajjal, mégis bírja az autó. Ehhez képest nem hiszem hogy egy Renault ennyire rossz lenne.)
Két dízel autóm is van. Az egyikben 300.000km van, a másikban 6000. Mind a kettő a Shell V-Powert szereti a legjobban. Általában minden alkalommal ezt tankolom. OMV MaxxMotiont is próbáltam több alkalommal. Nekem annyira nem jött be. Hangos, csattogós tőle az alap járat, kevésbé jó a fogyasztás (nem hatalmas különbségre kell gondolni) és ezt mindkét autónál egyformán tapasztalom.
A kormolás nem K úthálózat függő. A dízel motorban az égés sajátosság. Annyit tudsz ellene tenni, hogy nem használod az autót rendszeresen rövid távon és alacsony fordulaton. Így üzem elegen, magas fordulaton a köröm nagy része ki tud égni. A 300.000-et futott autómmal még soha nem volt ilyen gond. Rendszeresen autópályázok vele. 2 órát megyek egyhuzamban tempomattal 3000-es fordulaton.
Én először az OMW MaxMotion-t használtam pár ezer km-en át, de nem tetszett, mert hidegindításkor csörgött tőle a motor.
Átálltam MOL EVOpro-ra, mely hatására kb két telitank múlva eltünt a hideg csörgés. Azóta mást nem tankolok.
6 éves DPF-es, CR-es kocsim van, fosok az üzemanyagrendszer esetleges meghibásodásától, így nem sajnálom a 10%-al drágább üzemanyagra a pénzt.
# 8-as, pontosan én is ezt tapasztalom.
OMV prémiummal nagyon csörög, csattog a motor.
Én is mindig prémiumot tankolok. Az a literenkénti 35-40Ft felár apránként nem vág a földhöz. Az autó össz fenntartási költségeihez képest nem is olyan jelentős összeg. De ha egy későbbi pl magasnyomású szivattyú cserét megspórolok vele, már jobban jártam.
A 300.000km-t futott autóm 13 éves CR-rendszerű dízel, változó geometriás turbóval, EGR-rel, még DPF nélküli. Mindene bontatlan gyári, soha nem volt semmi gondom vele, nem kormolódott el ennyi km után sem.
A 6000km-es is szintén CR, dupla feltöltővel, DPF-fel, még csak fél éves. Ennél is megelőzésképp minden alkalommal prémiumot (Shell V-power, nekem ez jött be) tankolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!