Mivel tud többet egy német prémium autó?
Nekem a főnökömmel volt szerencsém Lexusban ülni, amikor a 350 lóerő a székbe nyom az elképesztő érzés, mikor jéghideg klímád van, magasabb az egész autó, kellemes az anyag benne amihez hozzaersz, kényelmes a karodnak is, nincs menetzaj.
Ladabol fastra majd G-Astraba atülve nem érti meg az ember akar egy w126os is milyen csoda
Alapvetően az ugyanolyan felszereltség az még önmagában nem azt jelenti, hogy ugyanolyan felszereltség , bár ez így nagyon hülyén hangzik. :D
A prémium ( akár német, akár nem ) az általában mindig komolyabb beépített technikát, jobb anyagminőséget, jobb anyaghasználatot, az elődökhöz képes fejlettem megoldásokat jelent.
Mi számít ugyanolyan felszereltségnek? Bőrt tudsz már rendelni középkategóriában is, de egy kommersz bőr(utánzat), egy Volvo-féle bőr és egy Audi-féle bőr között lényeges minőségbeli eltérés van ( a Mercedest most hanyagoljuk, mert az mostanság kritikán aluli ).
A felhasznált anyagok, kárpitok, műszerfalborítás is teljesen eltérő a különböző kategóriák között.
Egy nagyon hülye példa: a 2007-es Mondeomban a padlókárpit egy darab vékony kárpit. A majd 10 évvel idősebb Volvomban ugyanez 10 centi vastag hangszigetelést is kapott, az ablakok dupla üvegezésűek és UV szűrősek. Zajszigetelésben sehol sincs a 10 évvel fiatalabb autóm a másikhoz képest. :D
A prémium autókba általában több anyag és több extra kerül, ehhez már komolyabb futómű kell, meg persze komolyabb fék. Ott volt a hírhedt Audi-féle kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, aminek a felújítása a maga korában egy kisebb vagyon volt, igaz 1,7-1,8 tonnás Audikat le sem tudtam lökni az útról, ott ahol egy Mondeo ugyanannál a tempónál már az árokban lett volna.
Összességében a beépített drágább technika és ezek fejlesztési költsége miatt drágábbak a prémium autók. Mivel sokkal bonyolultabb megoldásokat alkalmaznak illetve nem ritkán olyan megoldásokat amik nem prémium autókban nincsenek is nyilván több a meghibásodás és a szervizköltség. De azért próbáljunk meg odatenni egy Audi Allroad mellé egy akármilyen nem prémium kombit felszereltség és menetteljesítmény szerint, nem hiszem hogy találni fogunk egyet is. Pedig az már tizenplusz éve készült légrugózással, a kommersz gyártók hasonló kombijai még ma sem ( és az összkerék sem mindennapos). És ez csak egy dolog az autóból. Ha nagyon elmegyünk extrém irányba akkor az mit tud kiállítani a többi nem prémium gyártó az AMGk, M-ek, RS-k ellen? Hát ö semmit :D
Oké szálljunk le a földre, mi van egy ligában egy fullosabb felső-középkategóriás szedánnal vagy kombival? A 240 lovas Mondeo? Cirtoen C5 V6 dízel? De a prémium gyártók ebben a szegmensben már 100 lóval előrébb járnak ( ha a sport változatokat nem vesszük számításba ).
Oké kis és középkategóriában teljesítményben mostanság feljöttek a gyártók, turbós Fordok, Renault Megane RS, VAG konszernes autók stb.. ( bár ha ezek mellé pofátlanul odateszel egy RS3-at akkor bizony ott nem kis teljesítménylépcső lesz - meg a bankot is kifosztod :D )
Nagyon nagy butaság az, hogy egy prémium autó ugyanaz mindenhonnan, mint egy nem prémium. Ha mélyebben belenézel akkor látni fogod, hogy nagyon nem ugyanaz.
Beallsz vele a házad elé és a szomszéd
Osszefossa magát az irigységtol, neked meg agaskodik a récenyomorítód
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!