Autószakértők! Ti így elindulnátok 630 km-es útra?
Adott egy Opel Corsa Joy 1.2 Benzin, 54 lóerő, 1995-ös gyártású.
Van egy út ami 630 km hosszú.
Tegyük fel, hogy átlagsebesség 90km/h lenne.
Ti elindulnátok ilyen kocsival?
Meg kéne állni vele pihentetni?
Kéne 2x tankolni?
Mennyibe kerülne az üzemanyag?
Egyfelől miért ne, másfelől azért nem ért tudni, milyen állapotban van a kocsi.
Ha a gumik is 95-ös évjáratúak, akkor nem. Ha még egyszer sem cseréltek fékfolyadékot vagy a váltóban olajat, akkor szintén nem.
Ha rendszeresen hordták szervizbe, karban van tartva, nem hegyi versenyeken használták, akkor miért ne bírna egy ilyen utat ki?
Rendszeresen karbantartott autó, 1 éves gumikkal.
Városon belül kb 7 litert eszik.
Ennyi idős autónál nem áll fenn a veszélye annak hogy pl félúton megáll?
Egy rossz Wartburggal voltam a román tengerparton és bejártam Erdélyt, kétszer is. A '80 - as években a lengyelek kispolszkival lehúzták a lakókocsit Isztambulba.
Kamionosok Rábával elmentek Teheránba, Bagdadba, Alma Atába.
Ha műszakilag rendben van, miért ne? Én hengerfejesen meg csúszó kuplunggal hazavergődtem a Varnyúval.
"Ennyi idős autónál nem áll fenn a veszélye annak hogy pl félúton megáll?"
Én nem pont félútra tippelnék, annak nagyobb a valószínűsége hogy előbb, vagy később. :)
Persze hogy megvan rá az esély, csak az a kérdés, mekkora? Nyilván egy 20+ éves autóban már nagyobb a kockázat mint egy újban, de ha karbantartott és nincsenek nyilvánvaló, látható gondok vele, akkor nagy az esély egy kellemes kirándulásra, mindenfajta szerelgetést mellőzve az útszélen.
Csak akkor, ha rendszeresen karban van tartva a verda.
Én pl az osztrákokhoz egy 2017-es évjáratú autóval se mernék elmenni, mert görények a Magyarokkal, azonkívül dolgoztam autókölcsönzőben, ahol a 0 km-es verdák sorban hullottak ki a kliensek kezei közül...
Szóval lehet, én is előbb ülnék be egy wartburgba, mint egy elon musk féle elektromos szentszarba.
Nézesd át egy hozzáértő szervízben, ha magad nem tudod megítélni!
Lehet elkérnek egy 20-ast az alapos vizsgálatért, de inkább az út előtt derüljön ki, ha valami gebasz van!
Ha tudnám, hogy jó állapotban van/ ezt mondják átvizsgálás után, akkor miért ne indulnék el? Persze hogy elindulnék.
Pihenni nem az utó miatt kéne, azaz kell, hanem a vezető miatt. Menetviszonyoktól függően 2-3 óránként erősen javallott az akár egy-két perces megállás, kocsiból kiszállás és minimál torna. Egy-két perc, nem több már csodákat ér.
Hogy hányszor kell tankolni, az attól függ, hogy mekkora a tank és mekkor a fogyasztás, illetve telitankkal indulsz-e.
Ha az üzemanyagköltés kiszámolása egyedül nem megy, akkor ott matekból/logikából problémák vannak.
A [link] oldal azért segít: a megadott útvonalra, ha rendesen fel tudod paraméterezni a keresést (amit kétlek annak függvényében, hogy a fogyasztás becslés sem megy), akkor nem csak a várható üzemanyagköltésget, hanem pl az útdíjakat is megsaccolja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!