Robogót mennyire ajánlatos döntögetni a kanyarokban?
Jobban kifejtve a kérdést: Ugyan az a fizika vonatkozik rájuk is mint a nagyobb "igazi" motorokra is vagy meg se póráblja az ember döntögetni és inkább szinte teljesen leállva egyenes testartással bevenni a kanyarokat?
13-as kerék, nagytestű.
Én vezetéstechnikai tréningen tanultam meg gyorsan kanyarodni robogóval.
Teljesen életidegen, de sík (azaz nem döntött pályán) nem a robogó bedöntésével lehet nagyobb kanyarsebességet elérni, hanem a robogó egyenesbe visszaállításval miközben a testsúlypontodat oldalra helyezed.
Gyakorlati példa: jobbra íves a kanyar, kormányt jobbra kezded fordítani, enyhén jobbra dőlsz robogóstul, majd testsúlypontodat hagyod jobb oldalt (igen, guggolsz a "hokedli felett"), miközben a robogót közel függőleges helyzetbe állítod vissza, végül a "helyedre" ülsz.
Borzasztó életidegen érzés, míg hozzá nem szoksz, a kanyarsebesség viszont drámaian nő még egy robogóval is.
Nagymotorosokkal együtt ment az oktatás, nekik is ez volt a feladat, csak ők jobban szélre tudták tenni a testsúlyt, mert a két térdük között ott maradt a motor, nem úgy mint nekem a robogón.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!