Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Adott egy simson s50 es váz,...

Adott egy simson s50 es váz, azt szeretném meg tudni, hogy bele lehetne-e kevés anyagi ráfordítással szerelni egy swalbe blokkot?

Figyelt kérdés

Ha bele lehet akkor mennyi az anyagi vonzata?

Meg éri-e bele tenni?

Erősebb avagy gyengébb az 50 es blokknál?

Válaszokat előre is köszi!:)



2018. júl. 13. 17:59
 1/2 anonim ***** válasza:

Be lehet szerelni. Az S50 motorja a turbósokból származik, a különbség csak annyi, hogy a turbós motoroknak a hengerfejen is volt egy rögzítési pontja, de ha emlékeim nem csalnak, az elfér a hídváz alatt.

A turbós motorok egyébként gyárilag kicsit kisebb teljesítményűek a ventillátor teljesítményfelvétele miatt. A gyakorlatban azokból is ki lehet hozni a 60 km/h-s végsebességet, nincs velük gond. Ha eredeti Schwalbe-motorblokkot találsz, akkor két problémával szembesülhetsz. Az egyik a karburátor elhelyezése: turbósoknál a szívócsonkon van egy kis toldás, mert csak így fér el a váznál a karbi. S50 vázon ezt nem kell használni, mert túlságosan hátra kerül a karbi, nem tudod összekötni a légszűrőházzal. Schwalbe-karbik esetén a benzincső csonkja is hülye szögben áll, mert ott hátulról, laposan érkezik a cső. De ha hosszabbra szabod a benzincsövet, megoldódik a probléma, csak csúnyán néz ki. A másik gond a váltókar: a Schwalbe váltókarja egy kétkarú himba, mert a trepni alá nem nagyon tudsz nyúlni, hogy felhúzd. S50-nél erre semmi szükség, tök jól hozzáférsz az egyszerű, egykarú váltónak is. Ha nem zavar a hátsó kis taposó a váltókaron, akkor maradhat.

Az anyagi vonzat akár 0 Ft is lehet az alkatrészköltségen felül, mert házilag is cserélhető a két motorblokk. A blokk hátsó felfüggesztése megegyezik, a kábelkorbács a blokkon belül ugyanaz (azon kívül is csak apróságokban tér el, de egyes kábelhosszok miatt nem csereszabatos), a szekunder hajtás is egyezik (a láncméret nem változott, jó helyre kerül a lánckerék és a láncburkolat is felmegy a helyére), a kipufogó is elfér - mivel az S50 motorja, mint írtam, az M53 átalakított változata, örvendetesen nyugis az átépítés.

2018. júl. 13. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Tisztelt kérdező!

Az előtetem leirtak teljesen tökéletesek, nincs és nem is lehet hozzáfüzni valóm, mert tényleg ugyan az a blokk, Csak kérdés, hogy megéri-e a blokk csere ugyan arra. Hűtése jobb városi használatban, de különben kisseb teljesítménye van a hűtés miatt. Én eredeti motort értékesebbnek tartom! De (kinek a pap és kinek a papné) gyári motor ér a legtöbbet

2018. júl. 14. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!