Adott egy simson s50 es váz, azt szeretném meg tudni, hogy bele lehetne-e kevés anyagi ráfordítással szerelni egy swalbe blokkot?
Ha bele lehet akkor mennyi az anyagi vonzata?
Meg éri-e bele tenni?
Erősebb avagy gyengébb az 50 es blokknál?
Válaszokat előre is köszi!:)
Be lehet szerelni. Az S50 motorja a turbósokból származik, a különbség csak annyi, hogy a turbós motoroknak a hengerfejen is volt egy rögzítési pontja, de ha emlékeim nem csalnak, az elfér a hídváz alatt.
A turbós motorok egyébként gyárilag kicsit kisebb teljesítményűek a ventillátor teljesítményfelvétele miatt. A gyakorlatban azokból is ki lehet hozni a 60 km/h-s végsebességet, nincs velük gond. Ha eredeti Schwalbe-motorblokkot találsz, akkor két problémával szembesülhetsz. Az egyik a karburátor elhelyezése: turbósoknál a szívócsonkon van egy kis toldás, mert csak így fér el a váznál a karbi. S50 vázon ezt nem kell használni, mert túlságosan hátra kerül a karbi, nem tudod összekötni a légszűrőházzal. Schwalbe-karbik esetén a benzincső csonkja is hülye szögben áll, mert ott hátulról, laposan érkezik a cső. De ha hosszabbra szabod a benzincsövet, megoldódik a probléma, csak csúnyán néz ki. A másik gond a váltókar: a Schwalbe váltókarja egy kétkarú himba, mert a trepni alá nem nagyon tudsz nyúlni, hogy felhúzd. S50-nél erre semmi szükség, tök jól hozzáférsz az egyszerű, egykarú váltónak is. Ha nem zavar a hátsó kis taposó a váltókaron, akkor maradhat.
Az anyagi vonzat akár 0 Ft is lehet az alkatrészköltségen felül, mert házilag is cserélhető a két motorblokk. A blokk hátsó felfüggesztése megegyezik, a kábelkorbács a blokkon belül ugyanaz (azon kívül is csak apróságokban tér el, de egyes kábelhosszok miatt nem csereszabatos), a szekunder hajtás is egyezik (a láncméret nem változott, jó helyre kerül a lánckerék és a láncburkolat is felmegy a helyére), a kipufogó is elfér - mivel az S50 motorja, mint írtam, az M53 átalakított változata, örvendetesen nyugis az átépítés.
Tisztelt kérdező!
Az előtetem leirtak teljesen tökéletesek, nincs és nem is lehet hozzáfüzni valóm, mert tényleg ugyan az a blokk, Csak kérdés, hogy megéri-e a blokk csere ugyan arra. Hűtése jobb városi használatban, de különben kisseb teljesítménye van a hűtés miatt. Én eredeti motort értékesebbnek tartom! De (kinek a pap és kinek a papné) gyári motor ér a legtöbbet
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!