Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hidegindításkori egyszeri...

Hidegindításkori egyszeri fekete füstpamacs hogyan orvosolható?

Figyelt kérdés

2006-os VW Jetta, 1.9 PDTDI, BXE motor, 210ekm valós futás a paraméterek.

Hidegindításkor szemmel jól látható, orral szagolható fekete füstpamacs távozik a kipufogóból. Csak az első néhány tenelyfordulatig, később sem alapjáraton, sem terhelésre nem füstöl.

A hidegindítás könnyen megy, teljesítménycsökkenés nem érzékelhető.

Hibatárolót rendszeresen nézem, motorikus bejegyzés nem volt, csak a gyenge akku miatt télen némi hibakód (BCM-re vonatkozó).



2018. júl. 11. 12:55
 1/8 anonim ***** válasza:
És akkor most ez miért is probléma neked? :)
2018. júl. 11. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Sehogy.
2018. júl. 11. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

"És akkor most ez miért is probléma neked? :)"


Szeretem a kocsit kifogástalan műszaki állapotban tartani. Mivel az első kétszáz-ezer kilométeren nem csinált ilyet a kocsi, gyanítom vagy kezd vagy kopni a motor és/vagy valamilyen beállítás, esetleg csak egy-egy alkatrész nem megfelelő, amit orvosolnék, hogy a következő 200ekm-en se legyen gond.

Továbbá 3000-4000km-es nyaralás van kilátásban (Spanyolország), így nem szeretnék meglepetést, ha van rá mód, akkor időben javíttatnám a kezdődő problémát.

2018. júl. 11. 14:43
 4/8 anonim ***** válasza:
Az első 200e km alatt nem csinált ilyet? A céges transporter újkora óta így indult nálunk.
2018. júl. 11. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Tudod a VW csalással eteti meg az embereket a füstölést illetően.
2018. júl. 11. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Ha nem DPF-es, akkor én nem aggódnék. Azt, hogy eddig miért nem érezted/észlelted azt nem tudom, de a fekete füst alapból az oxigénhiányos állapot jele, amikor intenzívebb a koromképződés, ergo amikor túl sok a gázolaj a levegőhöz képest. Indításoknál ez megszokott a dízeleknél, még a common-rail dízelek is szoktak füstölni, amelyikben nincs részecskeszűrő.


Inkább akkor aggódj, ha kék füst jön: ez a túlzott olajfogyasztás, illetve az elégtelen porlasztás terméke. Ha hibakódot nem dobott, akkor szerintem semmi baja nincs. Ez a PD motor meg aztán különösen strapabíró, szóval szerintem semmi ok az aggodalomra.

2018. júl. 11. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszi #6-os!
2018. júl. 11. 22:36
 8/8 anonim ***** válasza:
Gyakorlatilag ez normális, a fekete füst az műszakilag nem jelent problémát. Talán ha az összes PD elemet kicserélnéd újra, akkor lehet hogy egy darabig nem füstölne, de még ez sem garancia, mert a motor már kopott valamilyen mértékben. Teljesen értelmetlen befektetés. Amúgy van még egy mód amivel meg tudod füstöltetni, egyes fokozatban lassan haladva, hirtelen padlógázra tuti füstölni fog rendesen, ezt minden dízel tudja :D
2018. júl. 12. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!