Hidegindításkori egyszeri fekete füstpamacs hogyan orvosolható?
2006-os VW Jetta, 1.9 PDTDI, BXE motor, 210ekm valós futás a paraméterek.
Hidegindításkor szemmel jól látható, orral szagolható fekete füstpamacs távozik a kipufogóból. Csak az első néhány tenelyfordulatig, később sem alapjáraton, sem terhelésre nem füstöl.
A hidegindítás könnyen megy, teljesítménycsökkenés nem érzékelhető.
Hibatárolót rendszeresen nézem, motorikus bejegyzés nem volt, csak a gyenge akku miatt télen némi hibakód (BCM-re vonatkozó).
"És akkor most ez miért is probléma neked? :)"
Szeretem a kocsit kifogástalan műszaki állapotban tartani. Mivel az első kétszáz-ezer kilométeren nem csinált ilyet a kocsi, gyanítom vagy kezd vagy kopni a motor és/vagy valamilyen beállítás, esetleg csak egy-egy alkatrész nem megfelelő, amit orvosolnék, hogy a következő 200ekm-en se legyen gond.
Továbbá 3000-4000km-es nyaralás van kilátásban (Spanyolország), így nem szeretnék meglepetést, ha van rá mód, akkor időben javíttatnám a kezdődő problémát.
Ha nem DPF-es, akkor én nem aggódnék. Azt, hogy eddig miért nem érezted/észlelted azt nem tudom, de a fekete füst alapból az oxigénhiányos állapot jele, amikor intenzívebb a koromképződés, ergo amikor túl sok a gázolaj a levegőhöz képest. Indításoknál ez megszokott a dízeleknél, még a common-rail dízelek is szoktak füstölni, amelyikben nincs részecskeszűrő.
Inkább akkor aggódj, ha kék füst jön: ez a túlzott olajfogyasztás, illetve az elégtelen porlasztás terméke. Ha hibakódot nem dobott, akkor szerintem semmi baja nincs. Ez a PD motor meg aztán különösen strapabíró, szóval szerintem semmi ok az aggodalomra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!