Opel astra H 1.9 TDCI vagy Vw passat V 1.9 PDTDI?
Passatot nem ismerem, de a PD elemes befecskendezésről nem sok jót hallottam. (Annak ellenére, hogy mindjárt jön valaki, aki bizonygatni fogja, hogy az övével soha semmi baj nem volt még fél trillió km-rel.)
A GM-Fiat motornak a H Astrában a szívósor a gyenge pontja, de van hozzá felújító készlet. Ha a 150 lóerős verzióról van szó, a váltó lehet még problémás. Max 1 millióért elég régi és 200-250e+ km-eseket lehet kapni.
PD-ről úgy hallottam, a 2.0 motorban problémások, az 1.9-es Bosch féle elemekkel nincs gond.
Astránál a 120 lóerős változatról van szó. Találtam is egy 2006-ost, 160000 km-el, 950.000-ért. Ez reális lehet?
Astra vs passat, nagyon nem egy kategória méretileg a kettő. Azt vedd amelyik jobban kell.
Az 1.9jtd motor annyira nem rossz, bár az opel váltó az opel váltó. Passat meg annyira nem szereti a magyar utakat.
Az M32-es váltó, ami ezekben van 320Nm-es maximális nyomatékot bír. A 150Le-s Z19DTH motor pont ennyit tud. Ezért eléggé határterhelést jelent a váltónak. A csapágyak hosszú távon nem bírják.
Ebből terjedt el az a legenda, hogy az 1.9-eseknek sz@r a váltója. Ez kb ugyan olyan sztereotípia, mint hogy "az összes Opel jelentősen fogyasztja az olajat". Ami így nem igaz.
Amit te néztél, Z19DT, a 8 szelepes 1.9-es, max 280Nm-t ad le. Tehát bővel van biztonsági tartalék. Ezért írtam, hogy nem valószínű, hogy gond lenne vele később sem.
Érdekes, hogy 12 évesen is pecsételtettek a szervizkönyvbe. Nekem is volt H Astrám, igaz 1.7CDTI motorral. 4 évig a garancia lejártáig pecsételtettem. Utána is márkaszervizbe jártam tízen éves korában is, ugyan ahhoz a szerelőköz. De nem kérték a szervizkönyvet, én se ragaszkodtam a pecsételtetéshez, mivel nem garanciális már az autó, így nem láttam jelentőségét. Inkább csak a szervizszámlákat fűztem le szépen egy mappába. De úgy látszik van aki egy tízen éves autónál is pecsételtet. Ezek szerint jó eséllyel első tulajos nem import autó. Az csak jó.
A kettőstömegű cserékére 200-250ekm környékén számítani kell. De ahhoz képest hogy egyesek hogy rettegnek tőle, nem olyan borzasztó történek. LUK (gyári beszállító, jó minőség) lendkerék + kuplungszett + munkadíj tokkal vonóval 200-ból megáll. És legalább tudod, hogy újabb 200.000km-ig nem kell hozzányúlni.
Az autó második tulajos, friss műszakival és szervizzel, rendszámot nem látni, szóval sanszos hogy behozott, de ha tényleg van vezetett szervíz és foglalkoztak vele akkor nem baj.
Mindenesetre köszönöm a segítséget. Ha meglesz még, hétfőn meglesem aztán kiderül, mi a helyzet valójában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!