Körülbelül mekkora nyomást/erőt fejt ki a munkahenger a fékbetéten keresztül a féktárcsára, egy személyautó esetében?
Mi az, hogy teljes erővel? Betapossa "csak úgy" egy 50 kilós vékony nő? Vagy egy mázsa fölötti pasi a kormányba kapaszkodva dülledő szemmel görbíti a pedált? Van-e valamilyen fék-rásegítés, és ha van, melyik típusa?
Különben ha csak arra vagy kíváncsi, mekkora erővel feszül a fékbetét a tárcsára, akkor nem érdekes a tárcsaátmérő. Ahogy nincs szükség az autó súlyára sebességére sem, hiszen álló helyzetben is tudsz nyomást mérni. Sőt sokkal pontosabban mérhető, ha áll a tárcsa.... ;)
veterán vas:
Ha abból indulsz ki, hogy a fékerő a mozgó autót kívánja megállítani és ehhez a forgó tárcsa és álló betét közötti súrlódásból lesz a forgással ellentétes irányú nyomaték, akkor pont, hogy nélkülözhetetlen a tárcsaátmérő...
A fenti helyzetben igazából egy feltételezhető lassulást (negatív előjelű gyorsulást) kell meghatározni, egy mozgási energiát, amit fel kell emészteni a fékekben
#4!
Belemagyarázhatjuk, hogy "mire gondolt a költő?" de akár hogy is nézem, az a kérdés lényege, hogy mekkora erővel nyomul a fékbetét a féktárcsához?
Az érdeklődő nem ír lassulásról, tapadási együtthatóról, tárcsa átmérőről, autó súlyáról, stb.
Persze, ez még nem zár ki semmit, lehet, hogy tényleg arra lenne kíváncsi, ahogy Te gondolod. ;)
/talán egyszer eljutunk oda, hogy egzakt kérdéseket tesznek föl az érdeklődők, és nem a válaszadóknak kell kitotózni az érdeklődésük lényegét/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!