Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ilyen bonyolult és...

Miért ilyen bonyolult és drága a kuplung? Egyszerübben is meg lehetne oldani.

Figyelt kérdés

Egy kuplungcsere elég borsos összeg.

Az a kérdésem hogy ezt miért nem lehet olcsóbban és egyszerübben gyártani?

Az nem lenne jobb megoldás ha úgy működne a kuplung mint a féktárcsa és fékbetét?

Itt nem egy normál kocsi fékre gondolok hanem pl egy normál személyautóba egy kamion méretű féktárcsát és betétre.

Ez bőven elegendő lenne a nyomaték átviteléhez és szerintem minimum 500 ezer km-t kibírna egy ilyen szetkezet.

A cseréje is könnyebb lenne, bármelyik szerelő ki tudná cserélni.

Kérlek benneteket hogy világosítsatok fel :)



2018. júl. 5. 21:48
 1/8 anonim ***** válasza:

Ha a számítógépek értenének emberi nyelven, akkor sokkal egyszerűbb lenne őket programozni, nem kellene őket külön programozni, számolhatna sokkal gyorsabban 10-es számrendszerben, nem kellene számrendszerbeli átváltásokkal, átalakításokkal plusz processzoridőt pazarolni.

De így lett megalkotva. Az emberi tudásnak is vannak fizikai határai, amiket egyelőre nem tudunk átlépni. Ha lesz egy egyszerűbb, hatékonyabb módszer a kuplung kiváltására az autóban, akkor majd alkalmazni is fogják.

2018. júl. 5. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

A kuplungnál nem sok egyszerűbb dolog van egy autóban.

Ezt is bármelyik szerelő kitudja cserélni.

A kiváltására van egy másik egyszerű szerkezet. Úgy hívják: nyomaték konverter ;)

2018. júl. 5. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

A kuplungcsere nem feltétlenül méregdrága. Egy egyszerű, egytárcsás kuplungszerkezetnél a cserét emberi összegből meg lehet úszni. Igaz, ha a kedves vevőnek cifra, DMF-es kuplung kell és pont a kettőstömegű hal meg benne, akkor röpködnek a százezrek, de akinek majomra telik, annak jusson banánra is.

A "kamion méretű" alkatrészek alkalmazása pedig nem mindig megvalósítható. Itt például pont nem. Az autókban általánosan használt egytárcsás száraz tengelykapcsolók esetén a motor lendkereke az egyik súrlódófelület, ehhez kell hozzányomni a tárcsát. Vagyis a lendkerék mérete adja meg, mekkora a kuplungszerkezet. Ha te egy kamion 30 kg-os lendkerekét szereled fel egy 1.4-es szívómotoros kisautóra, abból nem sok jó lesz. A lendkerék tömegét ugyanis a motor méretéhez és felhasználási módjához igazítva kell megválasztani, így a kisebb motorok kisebb lendkerekéhez kisebb kuplungszerkezet is tartozik.

De ha még meg is lehetne oldani, hogy a kis motor óriási méretű tárcsát forgasson: hol férne el? Hosszmotoros autóknál elég sokat rabol az utastérből a váltóalagút, néha előfordul, hogy a kívülről jókora, széles bódéban a vezetőülésben ülve épphogy nem kell origamizni a jobb lábaddal, hogy a kuplungharang mellett elérd a gázpedált. Ha növeled a lendkerék átmérőjét, nagyobb lesz a kuplungharang, még több helyet vesz el az utastérből. Keresztmotoros autóknál a kuplungtárcsa mérete nem mutatkozik meg ilyen közvetlenül, de ott sem növelhető tetszőlegesen, mert a lendkerék nem érhet bele az első féltengelyek vonalába. Ha növeled a lendkerék átmérőjét, jön előrefelé a motor, megint nem jó.

Sajnos ezt kell megszoknod: minden autónál az optimális méretű alkatrészeket használjuk, nem jó az, hogy mindenből a legnagyobbat, legerősebbet pakoljuk bele, mert ami a dízelmozdonyba jó, az csak elég lesz Miska báttya melósótójába is.

2018. júl. 5. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

A kuplung se nem bonyolult, se nem drága. Amit mondasz, az egyszerűen nem működik, mivel a féknél egy tengely van. A kuplung jelentése: tengelykapcsoló. Tehát két tengelyt kapcsol össze és old szét.

A kuplung is hasonló elven működik, mint a fék, súrlódó felületeket szorít egymáshoz. A tárcsa a lendkerék és a szerkezet súrlódó felülete, a fékbetét pedig a tárcsa. A szorító erőt rugó adja. A kioldás történik 1 db munkahengerrel.

Így csak a kioldáskor kell a hidraulikus erő, míg a fék elvénél folyamatos hidraulikus nyomásra lenne szükség. Ha te pont úgy akarnád megoldani, mint a féket, akkor sokkal bonyolultabb és drágább lenne megoldani, mint így. Pl. egy darab féknyereg nem foroghat, mert nem lesz kiegyensúlyozva. Forgó féknyeregre hogy viszed rá a nyomást? Ráadásul az egész dög nehéz lenne, mert a munkahengerek is forognának, ráadásul több lenne belőlük, míg így elég egy. Egy sor felesleges és nehezen áthidalható problémával járna az ötleted.

2018. júl. 5. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Hát nekem a régi swiftemen a hobbiszerelő férjem kicserélte kompletten. Üzletben az új kuplungszett 12.000 ft.

Szóval nem értem a kérdésed.


"A cseréje is könnyebb lenne, bármelyik szerelő ki tudná cserélni"


Hát, amelyik autószerelő nem tud egy kuplungot kicsetélni, azt kerüld el messziről...

2018. júl. 6. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Igen, a hülye mérnökök még nem jöttek rá erre...
2018. júl. 6. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 D. Brasco ***** válasza:
Ééés.......feltaláltad a spanyol viaszt!Szaladj gyorsan a szabadalmi hivatalba levédetni!
2018. júl. 6. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Maradjunk annyiban, hogy az előállítási költsége tényleg nem magas, tehát egy kettőstömegű gyártása hogy nem kerül 200 ezer forintba például a kuplunggal együtt, az fulltuti. De mivel az autóalkatrész kereskedelem az egyik legnagyobb biznisz a világon, és mesterségesen az egekig vannak pumpálva az árak, így hát nincs mit tenni.
2018. júl. 6. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!