Hogyan kell váltani az autóban?
A legáltalánosabb esetben:
középen: üresjárat
balra-előre: 1-es fokozat
balra-hátra: 2-es fokozat
előre: 3-as fokozat
hátra: 4-es fokozat
jobbra-előre: 5-ös fokozat
jobbra-hátra: hátrameneti fokozat (rükverc)
Persze vannak sok más konfiguráció is, de mindig rá van rajzolva a váltógombra, az egyes fokozatok "helye".
A sebességváltás alatt mindig teljesen le kell nyomni a kuplungot, rükvercbe csak álló helyzetben szabad kapcsolni.
"Mik a km/h határok ahol váltani kell?"
Erre nem lehet válaszolni, mert függ az autó adataitól és az adott körülményektől.
Pl. egy autópályára való felhajtáskor, vagy épp előzéskor 100 km/h-nál teljesen oké a 3-as.
De mondjuk egy egyenes, üres főúton állandó 100 km/h-ás sebességnél már a legnagyobb fokozatban érdemes haladni.
Két általános szabály:
- nagyobb terhelésnél (utánfutó, emelkedő) jobban ki kell húzatni a motort, míg kisebb terhelésnél (lejtő) előbb lehet váltani.
- Mindig olyan fordulatszámon kell tartani a motort, hogy ne kínlódjon, de ne is pörögjön feleslegesen.
Jaj utolsó, neked van szarrá kopott kulisszád vagy rudazatod csuklókkal...
Egy rugó visszahúzza oldalirányban a váltókart a 3-4 fokozat síkjába. Kinyomott kuplunggal egy jó autónál itt két újjal lehet mozgatni előre hátra 3-0-4-0-3 között, mindenféle "kicsit jobbra" nélkül
Elolvashatod az összes választ, de vagy elfelejted, vagy összekevered őket. :)
Lehet, hogy valamelyik mégis megmarad a fejedben, de akkor meg az a biztos, hogy pont nem olyan autóval fogsz tanulni.
Szóval: akkor és úgy kell váltani, ahogy az oktató mondja/mutatja.
Aztán a többi jön majd magától. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!