Mivel és hogyan kenjem le az autóm alját rozsdásodás ellen?
Én azért annyival kiegészíteném, hogy a lecsiszolt rozsdára érdemes jó minőségű rozsdaátalakítót használni. A csiszolás sosem hoz tökéletes eredményt, mert a rozsdás fém felülete porózus, és maradnak gócok, ahonnan újra elindul a rozsda.
Én eddig két jó minőségű termékkel találkoztam, az egyik a Brunox, a másik a Dinitrol RC900. Ezek rozsdaátalakítók és alapozók egyben. Alvázvédelemre is a Dinitrolt tudnám ajánlani, nekem 4941-es volt a régi autómon. Az üregekbe Dinitrol ML került. 5 éve javítottam le és kezeltem le ezekkel a mára 21 éves autót. Kompresszor hiányában a spray kiszerelést vettem, az üregvédőhöz lehetett szórófejes csövet kapni.
Azóta egy helyen kellett hozzányúlni, ahová nem jutott az üregvédőből, ott belülről kirohadt egy rész.
Valójában a teljes alját nincs értelme átfújni, mert a gyáritól úgy sem tudsz jobbat csinálni. Meg kell keresni az esetleges rozsdákat, fémig tisztítani, rozsdaátalakítót neki (pl Korant), alapozni (cinkkromátos), tömítőpasztázni (pl. Sika 529 at), rücsizni ha kell és utána mehet rá a bitumenes alvázvédő. Hangsúlyozom, ezt csak ott kell elvégezni ahol hibát találsz!
A teljes körű üregvédelem ettől sokkal fontosabb, annak van igazán megelőző és konzerváló hatása. Erre a már előttem említett Dinitrol ML kitűnően megfelel. Nem a legolcsóbb, de legalább nem bűzölög utána az autód hónapokig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!