Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mivel és hogyan kenjem le az...

Caddy23 kérdése:

Mivel és hogyan kenjem le az autóm alját rozsdásodás ellen?

Figyelt kérdés
Van egy Skoda Octaviám 2002, aminek az alját le szeretném levédeni rozsda ellen.Az érdekelne ,hogy hogyan készítsem elő a felületet, mit kenjek le és mit ne, mivel kenjem ?

2018. jún. 28. 16:38
 1/4 crudy ***** válasza:
Elosszor amit konnyu lebontani (muanyag takarok, lemezek stb) azokat leszeded. Utana ahol tudod es ered nagyon alaposan lemosod. Ha valahol talalsz feluleti rozsdat azt le kell csiszolni, ha valahol komolyabb rozsda van akkor azt hiaba csiszolod, azt meg kene csinaltatni. Ha ez oesz es szaraz akkor zsirtalanitasz es fujhatod alvazvedovel. Fekete nagyon suru trutyi, lehet kapni aeroszolba vagy ha van kompresszor akkor azzal. Mindenhol lefujod kiveve a difi, kardan, valto, motor, feltengelyek es lengokarok, kipufogo, benzinszuro stb. Tehat az alvazat kell festeni es nem mindent. A kabeleket meg csoveket lefujhatod, az nem baj. Ket-harom retegben atmesz rajta, ket reteg kozott varsz a szaradassal aztan par napig veded a viztol, kosztol. Kb ennyi.
2018. jún. 28. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszi
2018. jún. 28. 17:07
 3/4 anonim ***** válasza:

Én azért annyival kiegészíteném, hogy a lecsiszolt rozsdára érdemes jó minőségű rozsdaátalakítót használni. A csiszolás sosem hoz tökéletes eredményt, mert a rozsdás fém felülete porózus, és maradnak gócok, ahonnan újra elindul a rozsda.

Én eddig két jó minőségű termékkel találkoztam, az egyik a Brunox, a másik a Dinitrol RC900. Ezek rozsdaátalakítók és alapozók egyben. Alvázvédelemre is a Dinitrolt tudnám ajánlani, nekem 4941-es volt a régi autómon. Az üregekbe Dinitrol ML került. 5 éve javítottam le és kezeltem le ezekkel a mára 21 éves autót. Kompresszor hiányában a spray kiszerelést vettem, az üregvédőhöz lehetett szórófejes csövet kapni.

Azóta egy helyen kellett hozzányúlni, ahová nem jutott az üregvédőből, ott belülről kirohadt egy rész.

2018. jún. 28. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Valójában a teljes alját nincs értelme átfújni, mert a gyáritól úgy sem tudsz jobbat csinálni. Meg kell keresni az esetleges rozsdákat, fémig tisztítani, rozsdaátalakítót neki (pl Korant), alapozni (cinkkromátos), tömítőpasztázni (pl. Sika 529 at), rücsizni ha kell és utána mehet rá a bitumenes alvázvédő. Hangsúlyozom, ezt csak ott kell elvégezni ahol hibát találsz!

A teljes körű üregvédelem ettől sokkal fontosabb, annak van igazán megelőző és konzerváló hatása. Erre a már előttem említett Dinitrol ML kitűnően megfelel. Nem a legolcsóbb, de legalább nem bűzölög utána az autód hónapokig.

2018. jún. 28. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!