Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2 gen Octavia-ban lévő PD TDI...

2 gen Octavia-ban lévő PD TDI (2 ezres 170 lóerő) mennyire volt megbízható, ha karbantartott? Illetve Haldex összkerék?

Figyelt kérdés

Nagyobb távú ingázások sokszor pakolt futóval.

Emiatt kell a 170 lóerős összkerekes.


2018. jún. 28. 09:31
 1/7 anonim ***** válasza:

Kicsit érdekes, mert az RS octi nem volt összkerékkel kapható.

Van 1-2hibája a motornak:

-olajpumpát érdemes az 1.9tdiben lévőre lecserélni a 6szögtengely miatt

-siemens pd elemek nem túl bizalomgerjesztőek, mert elektronikai hibára bármikor leállhatnak, érdemes utánanézni hogy mind a 4 cserélve volt-e continentalra, mert csak akkor szabad megvenni.

2018. jún. 28. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
A 170 lovas Octaviában elvileg nem volt hatszögtengelyes olajpumpa. A 140 lovasról nem tudok nyilatkozni. A 170 lovas a vRS változat, abban nincs összkerekes.
2018. jún. 28. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
1.9 pdtdit vegyél. Sokkal megbízhatóbb. Nem beszélve az alkatrészárakról. Csak egy példa. Én most cserélek vezérlést. Continental vezérlés vízpumpával 50-55 az 1.9be. a 2.0ba meg 130. :)
2018. jún. 28. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
#3 Az oké, hogy 30e van a két vezérlés kötött, de a maradék 50e hogyan jött ki?
2018. jún. 28. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Ehhezen a PD motorhoz is van már részecskeszűrő, emiatt is kerülném én is.

És igen, 170 lovasban nem volt összkerék rendelhető.


[link]


"A gázolaj és a motorolaj minőségére, a szervizperiódusra is érzékenyebb PD TDI-k PD-elemcseréje viszont költséges, kb. 200 ezer forintig terjedő „mulatság” is lehet. És ez darabár, a négy henger révén khm, néggyel kell szorozni… Szerencsére ez csak a szériavégi, már részecskeszűrős, Euro 5-ös és piezós, 2,0 literes 170 lóerős PD TDI-knek a sarkalatos pontja. Ha rendesen szervizelték az autót és ez bizonyítható, akkor a gyár még be is szállhat a költségekbe. Amennyiben ész nélkül hajtották, az jó eséllyel részecskeszűrő-cserét is von maga után. Az önregenerálás az utólagos gázolaj-befecskendezéssel ráadásul a motorolajba is juttathat üzemanyagot, szóval használt Octavia vásárlásánál (is) kéretik résen lenni, s ha lehet, a szervizkönyves, ellenőrizhető szervizmúltú, gondosan és optimális esetben márkaszervizben karbantartott autóra szavazni. Még ha az drágább is a vonzóbbnak tűnő, ki tudja, igazából milyen állapotú és előéletű többinél.


Egy nagyobb futásteljesítményű autónál a vezérműszíj azonnali cseréje is melegen javallott. Ha összkerekes, akkor a Haldex-olajé is. És próbakörön tessék tesztelni, hogy tényleg jól működik-e a 4x4 – laza, homokos talajon egy társunk figyelje, hogy tempós indulásnál a hátsó kerék is kipörög-e, természetesen a menetstabilizálót és/vagy a kipörgésgátlót ki kell kapcsolni a próbát megelőzően. Összkerékhajtású használt Octaviát a szakember kizárólag akkor venne, ha tökéletesen ismerhető az autó előélete."

2018. jún. 28. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Akkor borult az egész.

Igazából legalább 150 lovas összkerekes 6 gangos TDI kell.

Kombiban, az accordon gondolkodtam, de sajna nem összkerekes.

2018. jún. 28. 14:27
 7/7 anonim ***** válasza:
#6 Minek az összkerék? A haldex csak akkor ad kraftot hátra ha az elsőkerék elforog.
2018. jún. 28. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!