Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől veszi be az egyest,...

Mitől veszi be az egyest, illetve a rükvercet nehezen a váltó?

Figyelt kérdés
Egyesben teljesen kinyomott kuplunggal erőlködni kell, hogy "berakódjon" a sebesség, mintha ki lenne kopva a váltónak az útja. Rükvercet pedig szintén teljesen kinyomott kuplunggal csak úgy tudom berakni, hogy az összes fogat megszámolom a fogas kereken, be tudom rakni ha erőből berántom a helyére de akkor is ugrik egyet a váltó és recseg mint az állat. Az érdekes, hogy a többi fokozatban semmi baja, tökéletesen működik, kuplung bowden lett cserélve, de ugyan olyan. Ha a kuplungtárcsa lenne elkopva akkor a többi fokozattal is kéne lennie valaminek, de csak az egyes illetve a rüki. Mitől lehet ez? 1.4 75 lovas peugeot, váltó hiba lehet?

2018. jún. 24. 22:00
 1/7 anonim ***** válasza:

Szerintem kuplunghiba.

Nem old teljesen a kuplung.


Erről meggyőzödhetsz úgy, hogy sík talajon egyesbe rakod és nyomod a kuplungot.

Ha elkezd nagyon lassan kúszni az autó akkor tuti, hogy az.


Ha egyébként leállított motornál könnyen bemegy, az is ezt a feltevést erősíti.

2018. jún. 24. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
27%
Biztos hogy nem jó a kuplung, nem old ki.
2018. jún. 25. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
42%

Ha kuplung probléma lenne, akkor az összes sebességgel gond lenne...

Be kellene állítani rendesen az új bowdent... Ha nem lehet, akkor a váltókulissza is túlzottan meg van kopva.

Utóbbit könnyen tudod ellenőrizni, leszeded a váltószoknyát és látni fogod, hogy melyik csapok, tengelyek lötyögnek.

2018. jún. 25. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

"Ha kuplung probléma lenne, akkor az összes sebességgel gond lenne..."


Nem. A többi sebességben nagyobb az áttétel, azt a lassú mozgást meg még felveszik a szinkrongyűrűk.

Legalábbis valami ilyesmit magyarázott a szerelő.


A lényeg: nekem ugyanez volt és a kuplungcsere megoldotta a problémát, a váltóhoz nem nyúltak hozzá.

2018. jún. 25. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
89%
Francia autóban az egyes és a rükverc egyenes fogazású (nehezebben veszi be jó kuplunggal is), próbáld ki, hogy duplán kuplungolsz 1-es vagy rükverc előtt, ha úgy beveszi recsegés nélkül, akkor nincs probléma, ha akkor is recseg, akkor kuplung lesz a ludas valószínűleg.
2018. jún. 25. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Hiába rugdostam a kuplungot, dupla kuplungoztam ugyan úgy számolta a fogakat hátramenetben, egyesben pedig ugyan úgy erőszakolni kell. Új a bowden de elvileg az jól lett beállítva, a kuplung nem volt mondjuk cserélve jó ideje, de nem is csúszik, ha kopott lenne a tárcsa akkor nem kéne hogy csússzon?
2018. jún. 26. 19:15
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem csúszik, hanem pont hogy nem kapcsol szét teljesen.


Teljesen benyomott kuplungpedálnál is átjut valamennyi nyomaték a váltóra.

Így mindig forog egy kicsit a váltó és emiatt nem tudod sebességbe rakni.


Pont olyan, mintha nem nyomnád be teljesen a kuplungot és úgy akarnál váltani.

2018. jún. 26. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!