Autók kilométer állásának vissza tekerése miért baj?
Szeretnék venni egy használt autót és több leírás és videó is szól a vissza tekerések problémájáról, de arra pontos választ nem találtam, hogy miért is rossz ez ?
Ha elér egy bizonyos végértéket, akkor nem lehet beindítani a motort ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem, nincs beépített számláló, ami után nem lehet indítani a motort. Indul az, amíg indítható.
A probléma inkább azzal van, hogy az egyes alkatrészeknek megvan a maguk élettartama. Némelyiknek fix a csereciklusa, másokat csak akkor kell javítani, ha elhasználódnak, de lehet sejteni, mekkora futásteljesítmény után lesz velük baj.
Ebből a szempontból pedig nem mindegy, hogy mekkora a futásteljesítmény. Mondjuk egy 250.000 km körüli autónál már tudod, hogy a DMF-nek lassan minden nap ajándék, a futóműben valószínűleg jelentős lógások, kopások vannak, a vezérműszíj az első kötelező cserén túl kell, hogy legyen és lassan a második is eljön - egyszóval még használható, de már kell rá költeni. Míg ha ugyanez az autó 110.000-re van visszatekerve, akkor joggal hiheted, hogy tényleg ennyit futott, van még 40-50.000 km-ed az első komolyan zsebbenyúlós javíttatások előtt.
Természetesen a kilométerszámláló állása nem ír felül mindent, nem ez az egyetlen, amit nézni kell. De ennek a buherálása nagyon nyilvánvaló, könnyebben ki lehet deríteni, mint a többi trükköt, amit a nepperek és magánszemélyek egyaránt bevetnek a használtautó-kereskedelem nevű bűzös mocsárban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a baj vele, hogy becsapás.
Mutat az autó 200e km-t, valójában meg ment 350e km-t. A kopóalkatrészek ennyi km-en koptak.
Az tény, hogy ez csak egy, és nem is a legfontosabb adat az autóról. De ha ebben átver az eladó, akkor legalábbis eljátszotta a bizalmamat és köszönöm, nem veszek tőle semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!