Külföldön mennyire elterjedtek az automata váltós autók?
Nálunk vidéken még csak nem is nagyon láttak automata váltós autót az itteniek, viszont (leginkább a filmekből, sorozatokból, zenékből, újságcikkekből) egyre inkább az jön le, hogy például az USA-ban már szinte mindenki olyat használ.
Ez tényleg így van? Vagy túlzás?
Így van és nálunk is az újabbak egyre nagyobb arányban jönnek automatával.
Nálunk sajnos a tudatlanság és a régi sok kézen átment félinformációk alapján sokan idegenkednek tőle
Magyarország kuplungfetisiszta ország. Dogmatikus sztereotíp közhelyes utálkozás veszi körül az automata váltós megoldásokat.
Nekem 2003 és 2010 között egy 1991es gýartású 911 Carrera Tiptronic autóm volt. Kaptam is az ívet, hogy miért nem kéziváltós. Mindig ez a kéziváltó kéziváltó kéziváltó.
Olyanok is fikatóriumozzák, akik nem is próbáltak automata kocsit vezetni.
A tiptronic nagyon jó volt, lehetett váltani karpöccintéssel és lehetett teljesen automatán is menni vele. Én szerettem.
Nem kell ezt elbagatelizálni. Egy automata váltós autó néhány száz ezer forinttal kerül többe mint az ugyan olyan , nem automata.
Majd ha itt felzárkózunk a fizetésekkel, akkor inkább azt fogják venni.
Ez vallásbéli kérdés. Kár itt fikázni másokat. Mindenki azt vesz amit akar. Kézi váltóra még mindig óriási az igény, ezt pedig az autógyártók hüjék lennének nem kihasználni.
Az USA meg a kézi váltó... Ott a tucatautó szinte mind automata. Sport(os) autót viszont csak a homokosok veszik automatával. Olyan íratlan szabály ez, hogy pl a világon máshol nem lehet pl. M5-ös BMW-t kapni kézi váltóval, de az USA kedvéért, pontosabban az yenki machok kedvéért a BMW oda készít kuplungos kivitelt is. Mert van elég igény rá. Vagy másik példa, a Dodge Vipert kb. 25 évig gyártották, több generáción keresztül és egyikhez sem lehetett automatát kapni. Szóval a világ nem fekete és fehér, de ez így van jól.
#5 és #7-nek is igaza van, ugyanúgy a használt autók is automatán drágábbak, 2-3 százezerrel is akár mint manuális társaik. És akkor még tizenéves kocsiról beszéltem.
Nekem speciel elegem van már a kuplungolgatásból, araszolástól dugóban, gyorsíts lassíts váltogass közben. Ettől valahogy kényelmesebb az automata, felengeded a féket, lenyomod a féket... az autó a gyors és KÉNYELMES helyváltoztatást szolgálja.
Sportos autóknál, vagy a pályán más a helyzet, ott persze hogy jobb a manuális. De nem elővárosban, és városban. De még csak nem is országúton, pályán.
Nem feltétlenűl kerül többe.
Pl.: Mi sokkal olcsóbban hoztunk egy autómataváltós változatot a manuálisnál, mert az volt raktáron a manuális meg még a gyártósoron volt...
Amúgy a nyugati országokban már tényleg mindenki autómatással jár.
Itthon a legtöbb ember használtan vesz magának autót és ha újat is vesz nem fizeti ki a plusz 300 ezret az autómatáért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!