Váltó vagy difi búghat?
Lenne egy problémám, megpróbálom nagyon részletesen leírni, hogy hátha valaki betudná azonosítani az okát.
Az autó egy Opel Vectra C 1.8 GTS benzines. Alapjárat szép, kuplung puha, váltó szépen jár.
1-esben nem és kettesben szinte alig hallható búgás és egy kis cicergés jön a motortérből, inkább a bal oldalról, de lehet csak süket vagyok.
3-asban már tisztán hallható, 4-esben pedig már zavaróan hangos, 5-ösben már a motorzaj is bekavar, de fokozattól és sebességtől függően egyenesen arányosan növekszik a búgás. Ez a hiba benyomott kuplunggal teljesen megszűnik, 100 km/h-nál üresbe rakva teljesen csendes, gázadásra is. Egyébként gyorsításnál jön az erős búgás, illetve motorféknél. Picit benyomva a gázpedált is megszűnik a hang, olyan se nem gyorsuló, nagyon picit lassuló állásban.
Gázról hirtelen lelépve a motorfék amilyen szakaszosan működik úgy szakaszosan is jelentezik a búgás, olyan hangja van mint a régi buszok difijének, az a süvítő morgó éles hang. Enyhe rezonálás érződik a válón, gázpedálon és még a kormányon is amikor búg. Kerékcsapágy kilőve szerintem, difi kinyomott kuplungnál elhallgathat? Vagy váltó lesz? Köszönöm előre is, ha valakinek lenne ötlete!
Z18XE a motorkódom (1.8 benzin, 122 LE, 2003-as évjárat), szerintem már találtam is:
Ez kell nekem igaz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!