2T motorokba hány ccm-s a legnagyobb? ( sportmotor )
600 valahány volt a legnagyobb amiről olvastam.
Biztos brutálisat tolt :)
De manapság a legnagyobbak a 300-ra fúrt 250 ETZ
A régi moto gp gépeknek van utcai változata( Honda nsr400/500, Suzuki rgv 500,Yamaha rd 500lc stb),ezek vérbeli sportmotorok, de már nem gyártják őket.Crossban is használtak 500-as 2T-ket(Honda Cr 500 és Kawasaki KX500),ezeket jó áron meg lehet venni, de nagyon komoly vezetői tudást igényelnek.
Ha jól emlékszem a legnagyobb két ütemű blokkja a Münch gyárnak volt, a TTS modell.750 ccm, 4 henger, 2 ütem, de az nem sportmotor volt, hanem classic bike.
A keleti blokkból a Jawa 634 és 638 modellek voltak kéthengeres kétüteműek 343 ccm-vel, illetve a Izs Planeta volt 350 ccm körül kétütemű egyhengeres blokkal.
Nem, a Münch "Mammut" (nem ez volt a hivatalos neve) négyhengeres, négyütemű NSU-motorral készült. Először ez Prinz-alapú 1100-as motort építettek bele, később egy TT-TTS hibrid erőforrást használtak. Aztán - ha emlékeim nem csalnak - később még nagyobb változatokat is építettek és létezett turbós erőforrás is.
Valóban, a Jawa kéthengeres blokkjai 350-esek voltak, az IZS Planéta a 350-es volt, illetve az MZ-ekből volt 300-as változat (a 250-esek alapjain) és létezett a BK 350 elnevezésű, kéthengeres, kétütemű bokszer 350-esük. A KGST-n belül nem is volt ezeknél nagyobb kétütemű motor személygépjárművekben - hacsak a Trabant 600-as és a Wartburg 900-as, később 1000-es erőforrását nem soroljuk ide, de most motorkerékpárokról volt szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!