Miért vannak úgy túlsztárolva az Evok/Imprezák?
Ültem mindkettőben..
Oké megy. De közelsem annyira, amennyit az ára sejtet, és sokat fogyaszt a teljesítményéhez képest.
Ráadásul közúton egyszerűen használhatatlanok, hátul nem látsz ki a szárny miatt, a kuplung miatt meg 1 óra alatt Lance Armstrong vádlid lesz :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
mert sok autó van ami megy, csak ezek sosem romlanak el (mármint igencsak ritkán)
Mellesleg nem is közutakra vannak igazából tervezve, szóval ne lepődj meg, hogy az Astoria és a Keleti között a dugóban nem ad akkor élményt...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Valóban, itt, Európában elég nagy a hype körülöttük. Ennek azonban több egyszerű oka is van. Az Impreza WRX STi és a Lancer Evo versenyváltozatai nagyon sikeresek voltak a rali-VB-n, Európában pedig a rali nagyon népszerű sportág. Főleg mifelénk, mert Magyarországon a pályaversenyzés nehezen elérhető, de egy szakadt Ladára, Skodára, Trabantra sokaknak telik és azzal már lehet amatőr ralizni. Tehát közelebb van a rali az emberekhez, mint bármelyik más autós sportág. Így aztán ezen autók sporteredményeit alaposan felértékeljük és erre még rátesz egy lapáttal az, hogy Magyarországon lassan a japán autóknak is kialakul a maguk rajongótábora - bár a német autókat még mindig többen tartják nagyra.
Egyébként pedig nem célszerű ezeket az autókat utcai autókként értékelni, mert akkor egyértelműen erre a következtetésre jutsz. Mindkettő egy raliautó homologizációs változata, tehát épp csak annyira van lebutítva, hogy közúton használható legyen, hogy az alkatrészek homológok legyenek a raliautókban használtakkal. Tehát a kuplung kőkemény, de át tudja vinni az óriási nyomatékot, a hátsó szárnytól pedig nem látsz ki, de óriási leszorítóerőt termel. Az áránál nem a valós menetteljesítményeket kell megfizetni, hanem azt, hogy az alkatrészek jóval többet bírnak az utcai igénybevételnél, tehát az autó valamilyen szinten versenyzésre is fel van készítve. Az utcai használatra érvényes megkötések (zaj- és károsanyag-kibocsátási normák) pedig egy nem ezekhez tervezett motort alaposan vissza tudnak fogni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!