Milyen motor lehet jó méretben és erőben egy 193 centis 115 kilós embernek?
Szia!
Én 197 centi és 84 kg vagyok. Ez a plusz 30 kiló nem számít 30 lóerő fölött túl sokat, hacsak nem versenyezni akarsz :P
Megpróbálok válaszolni a kérdésedre, de ilyen kevés adattal nem lesz könnyű, úgyhogy inkább támpontokat igyekszem nyújtani, referenciapontokat, hogy magad tudj dönteni.
A céljaidtól függ első sorban, melyiket ajánlanám.
Ha ez az első motorod, akkor akár egy kisebb köbcentis motor is megelégedettségedre szolgálna, ha pusztán az a cél, hogy "erőben elbírjon Téged meg az utasod".
Én voltám Prágáig meg vissza, 125 köbcentis motorral, utassal, persze nem ez az ideális.
Jelenleg egy 48 lóerős (all-rounder) motorom van, és majdnem teljesen elégedett vagyok vele, de kezdem "kinőni", úgyhogy az utódot is megvettem már, ami 88 LE (all-rounder/túra[sport]).
Eddigi tapasztalatom alapján egy 25-35 kW-os motor jó kezdésnek, vagy ha hidegvérű vagy (légy őszinte magaddal, nagyon fontos), akkor persze kezdhetsz nagyobbal is, csak lassabb lesz a fejlődés, de legalább nem fogod 1 év után úgy érezni, hogy erősebb kell. Mérlegelni kell.
A Yamaha Virago jó választás lehet (535-ös), ha tetszik a chopper stílus, meg az életérzés. Hacsak nem ingázásra kell, ahhoz nem praktikus annyira. Ez az egyik olyan kategória, ami picit eltérő a többi motortól sok szempontból. Ezalatt azt értem, hogy míg ha valami vegyesebb motort veszel (Pl. CBF500, amiről mindjárt ejtek pár szót), bele tudsz kóstolni több műfajba is, mert kicsit mindenre alkalmas (sportos, túrás, ingázó, akár földútra is kivihető picit), addig egy chopper eléggé körvonalazott, nem annyira flexibilis (alapvetően).
Azaz egy nakeddel, vagy all-rounderrel meg tudod találni, mi az ami neked tetszik, és a következő motorodat már céltudatosabban tudod keresni (vagy maradsz nakednél, all-roundernél, ha neked pont az tetszik, hogy mindenhol jó, mindenhol helyt áll). Nem mindig könnyű egyből megtalálni a Neked megfelelő stílust.
Írtad, hogy utassal mennél, viszont azt nem írtad, milyen arányban. Tehát csak utassal mennél, mondjuk hetente túrázni, vagy főleg egyedül ingáznál vele, és néha túra utassal? Ezeket hasznos lenne tudni.
Az én súlyomhoz, 2,5 év tapasztalattal (kb. 20.000 km), azt mondom, hogy a jelenlegi 48 LE egyedül, ingázáshoz tökéletes, nem is kéne több, talán néha 55 LE jól jönne, de nem érzem állandóan úgy, hogy "kell". Amikor utas fölül mögém, akkor viszont már érzem, hogy kicsit kevés, főleg hágókon fölfele, vagy 90 km/h fölött.
Az első motorodat szerintem ne úgy vedd, hogy akkor ezt most megtartod örökre, mivel valószínűleg váltani fogsz.
Szélvédelem. Sajnos nekünk ilyen nem igazán létezik. Esetleg a Viragon lehet olyan plexi, ami tűrhető, de ha nakedet veszel, akkor készülj fel arra, hogy füldugó is kell (hacsak nem akarsz halláskárosodást szenvedni), mert 100-110 km/h fölött folyamatos szélzaj károsítja a hallószervet (80 decibel fölötti érték már okozhat hallásvesztést szép lassan).
Visszatérve a CBF-re. Nagyon jó motor, de nem ajánlom en bloc az ilyen vázgeometriájú motorokat ("sarokaseggben"). Nem tudom, milyen hosszúak a lábaid, lehet hogy az enyémeknél rövidebbek valamennyivel, de ez a vázgeometria a magas emberek halála. Egyrészt térdhajlatban a nadrág kikezdheti a bőrt, csipőnél görcsöt okozhat egy hosszabb ideig tartó motorozás, ill. az egész kényelmetlenné válik. Nem mindenkinek, de nekem (a bátyámnak is) például a tanmotorjaim (Yamaha Diversion 400, Suzuki SV650) ezeket a tüneteket produkálták 1 óra után rendszeresen.
Magasságunkból adódóan vagy a chopper lesz valószínűsíthetően kényelmes, vagy lazább vázgeometriájú motor (általában túramotorok, supermotok, endurók, ezeknek a keveréke).
Ha leírod, pontosan milyen célra használnád, lehet tudok adni egy összeszedetebb választ is, néhány lehetséges opciót megemlítve.
Ha csak ebből a kettőből kéne mondanom, akkor inkább a Viragot mondanám, pusztán kényelmi szempontot figyelembe véve.
Először is köszönöm szépen mindenkinek a gyors és kifejtett válaszokat.
Jelenleg kismotorozok és ez az első nagymotorom lenne, ezért gondoltam úgy, hogy egyelőre a nagy köbcentis motorok még várhatnak, pláne "A" jogsi nélkül. :)
Van a motorra kb 500-600e. Ft keretem, így ugye a CBF nagyjából ki is fújt, de a kategória nagyon tetszik, és nem tudom van-e ahhoz hasonló kicsit olcsóbban.
Mellesleg elég nagy lábakon élek, szóval ezért sem megfelelő a CBF.
Használatról kb. annyit, hogy napi használatban lenne, munkába járásra kéne (ez napi 20 kilométert jelentene), esetleg ha úgy van időm tennék vele nagyobb utat. Utas csak nagy ritkán ülne fel, persze ha van rá lehetőség és a motor bírja, lehet jobban kihasználnám.
Akkor már csak az a kérdés, hogy milyen helyen ingázol :) Ha városban, ahol azért van dugó, akkor nem annyira praktikus a chopper.
Én is ilyesmi körülmények között használom a saját motorom, csak Budapesten, azaz dugó van gyakran. Suzuki Freewindem (XF650) van, és nagyon elégedett vagyok vele. 35 kW, egy főre teljesen elég. 2-re is, néha pici kompromisszum. Kezdetnek nagyon erős, de ésszel hamar meg lehet szokni. 5-600 ezer között már találsz jókat. Én picit drágábban fogom adni, de csak a dobozok meg konzol miatt.
Ez (Freewind) egy all-rounder, a rugóutak hosszabbak, mint egy átlagos nakednél.
Viszont így a leírtak alapján neked akár egy ilyen típusú motor is működhetne. Vagy még a Honda Dominator. Sajnos 600 köbcenti alatti anked motorok nem kényelmesek általában ilyen magas embereknek. Vagy hát ez a szubjektív tapasztalatom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!