Városi kisautó?
Nem. Minden autónak kedvezőbb az országúti használat, mint a városi.
A kismotoros autók azért nem jók országútra, mert gyengék, ezért nagy sebességen pörgetni kell őket, így sokat fogyasztanak, hangosak és nehéz előzni velük.
A kérdés az, hogy konkrét autó érdekel-e, vagy általánosan érdeklődsz olyan autó után, ami városban, és országuton is jól használható, nem túl nagy, ls takarékosnak mondható.
Utóbbi esetben talán az 1500köbcenti alatti benzines motorokig ki lehet terjeszteni a keresést.
Az 1300-as motorok nem biztos, hogy költségesebbek, mint egy 1000 köbcentis, amit hajszolni kell, hogy haladjon.
Jól sejtem, hogy a 3 hengerből a 86 lóerőt turbóval, hozták ki, ellenben az említett Skoda szívó motoros?
A kettő ezért nehezen összehasonlithato, különböző előnyök, hátrányok vannak, a turbóval plusz lóerőket lehet elöcsalni a vasból, bár a turbó lyukat nem szereti mindenki, és a turbó benzines motorok többsége még fiatal ahhoz, hogy hosszú távú használatukról sokat lehessen mondani (meddig birja a turbó, milyenek a szerviz költségei), de egy 1100-as turbó motor kb. 1600-as szívó benzines helyett kerültek az autókba.
Nem olyan rosszak ezek. 90-100-as utazótempóval simán elvannak. Előzésnél legfeljebb visszaváltasz.
A relatív kevés lóerőt nem érzed olyan vészesnek, mert viszonylag könnyű autókról beszélünk. Ha egyedül használod, nem cuccolod tele, akkor meg pláne.
Van összehasonlítási alapom, mert céges autónak volt nekem is kis köbcentis szívó-benzines kocsim. Míg a saját privát autóm egy biturbós dízel. Dinamikában van közük különbség, de a kisautó is abszolút jól használható ésszel hajtva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!