Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szinterkuplungos autót hogyan...

Szinterkuplungos autót hogyan kell vezetni?

Figyelt kérdés
Az én autóm jelenleg szervizben van és az egyik ismerősömtől kölcsönkértem az ő ritkábban használt autóját. Annyit mondott róla hogy szinterkuplungos. Az mit jelent? Valamiben eltér a vezetése? Sajnos tőle már nem tudom megkérdezni, holnap délelőtt megyek az autóért és ő nem lesz ott mikor elhozom.

2018. jún. 1. 21:31
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Inkább ne menj vele. Felfelé váltásnál nem kell kuplungolni, csak lelépsz a gázról és nagyobb fokozatba váltasz. A sebváltója is gondolom eltérő a hagyományostól, szóval jól nézd meg hogyan vannak a fokozatok rajta! Lefelé váltásnál kell kuplungolni, de nem szabad csúsztatni. A váltó vagy nyitva van vagy csukva.
2018. jún. 1. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Köszi a választ.

Sajnos muszáj lesz vele mennem. A sebességváltó tudtommal eredeti, legalábbis mikor utasként ültem benne nem tűnt fel hogy valami más lenne. Igazából nem is tudtam hogy van valami átalakítás az autóban, ugyanúgy vezette mint egy átlagos autót.

Nem szabad csúsztatni? Akkor hogyan kell elindulni vele? Váltáskor én speciel sosem szoktam csúsztatni, mindig leugrok a kuplungról mikor a motor fordulatszáma esett annyit amennyit amúgy esne a váltás miatt. Felfele váltáskor meg kicsit hamarabb szoktam elkezdeni nyomni a gázt mint ahogy felengedem a kuplungot így ott sem szoktam csúsztatni.

"A váltó vagy nyitva van vagy csukva." Ezt viszont nem tudom értelmezni :(

2018. jún. 1. 23:33
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Magyarul: vagy be van nyomva a kuplungpedál tövig vagy nincs. Megpróbálhatod csúsztatni, de szerintem nem fog menni vagy ha igen, akkor az nem szinterkuplungos. Hogyan indulsz el vele? Lelépsz a kuplungról. A szinter versenyautókba való, nem véletlen, hogy utcai autókban nem szokták használni.
2018. jún. 1. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Ja, értem. Köszönöm a választ.

Igazából egy hobbiautóról van szó. Évekig közlekedett vele városban is, aztán mióta megvette az új autót ezzel már csak pályanapokra jár. De ettől még nem versenyautó, motorja azt tudom hogy gyári csak a futóműben meg a fékekben történt nagy átalakítás. Meg ugye a kuplungban.

Kíváncsi vagyok hogy fogok vele boldogulni. Párszor biztos le fogok vele fulladni.

2018. jún. 2. 00:04
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Kiválóan leírták fentebb.


A lényeg annyi, hogy elég nagy az autó nyomatéka, hogy ne fulladjon le vele az ember. Ez versenyre való, ahol nem az elindulás szépsége, hanem annak gyorsasága számít. Az egyenesfogazású kapcsolókörmös váltótól nem kell félni, meg lehet szokni.

2018. jún. 2. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Ejhaj van ám itt fogalom kevergetés felsőfokon.


A szinterkuplung annyit tesz hogy nincs kuplung csúsztatási lehetőséged, hanem vagy ki van nyomva a kuplungod vagy fel van engedve csúsztatási lehetőséged nincs ezért könnyű lefullasztani az autót és nehéz vele relatív kicsit mozdulni.

2018. jún. 2. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!