Körülbelül mennyibe kerül havonta fenntartani egy autót?
Mindent beleszámítva és egy hónapra leosztva.
Maga az autó ára, benzin, biztosítás, karbantartás, nyári-téli gumi stb.
Nekem 16 évre elosztva 34.000 forintra jön ki. De ha csak a karbantartást számoljuk akkor havonta 4100 forint.
16 éves G Astra.
8 évig volt egy megbízható kocsim, már felnőttkorba lépett mire eladtam. átlag havi 20e volt a költsége a benzinen felül. minden költséget felírtam.
értékvesztés kb havi 4e :)
ha veszel egy 3-4 éves megbízható népautót, arra minimum havi 40e lesz a fenntartás, ha meg BMW kell, akkor 2-3x annyi:)
"ha veszel egy 3-4 éves megbízható népautót, arra minimum havi 40e lesz a fenntartás"
Egy népautóra majdnem fél milla évente csak a fenntartás üzemanyagköltésg nélkül?! Nem kalkuláltad túl egy kicsit?
Ahogy én látom, tapasztalom:
Üzemanyagra te tudod mennyit mész. Így azt ki tudod kalkulálni.
Minden egyéb azon felül: egy olcsó "igénytelen" kisautó megvan havi 5000-8000 körül. (Évi 60-100eFt.)
Egy középkategóriás 5-6 éves Astra, Focus 15000-20000 havonta (Évi 180-240eFt.)
Egy felsőbb kategóriás vagy prémium autóé pedig értelem szerűen sokkal több.
Ezek csak kb adatok. Ha használt autó vételkor belenyúlsz valami szopórollerba, lehet sokkal több is.
utolsó ne csak a KGFBt számold bele.
gumiszettet veszel, fék futóműszervíz, olaj + szűrők évente, egyéb kisebb meghibásodások, persze néha fájóbb kiadások. csak a casco évi 150 ezer. mert ugye egy 3-4 millás kocsira csak köt az ember. aztán a jelentéktelennek tűnő apróságok, pályamatricák, parkolás, kocsimosás, szélvédőmosó, ablaktörlőlapát, gumiszőnyeg minden szar apróság.
a 40ezer egy nagyon durva alsó becslés
Én a 3 millás kocsira nem kötöttem cascot. Helyette százezreket költöttem lopásvédelemre (riasztó, lopásgátló, rablásgátló, váltózár, rejtett gomb, kerékőr...).
Ellophatatlan autó nincs, de az enyémnél biztosan akad könnyebb préda bárhol parkolok. A kocsi pedig alapfelszereltséges tucatautó.
# 15!
Nem csak a KGFB-t számoltam bele. Neked 200.000 fölött van évente csak a köteleződ?! :O Az "szép"!
Gumiszettet nem veszel évente! Egy 13"-os középkategóriás gumi egy kisautóra megvan 50.000Ft-ból. Ezt 5-6 évig használod. Azaz évi 8-10.000Ft. Havi bontásban 700-800Ft a költsége. Jó veszel téli szettet is, így már 1600Ft.
Egy 16"-os prémium gumiszett is megvan egy 100-asból.
A fék sem kopik el évente és a futómű sem hullik szét ilyen sűrűn.
Olaj + szűrők cseréje évente egyszer 30-40-ből bőven megvan. Azaz havi 2500-3000Ft.
Cascot nem feltétlenül kötelező kötni. Egy relatív régebbi kisautóra én biztos hogy nem kötnék. Idén vettem új autót 7,3 millió Ft értékben. Van benne mapfénytetőtől ledes fényszóróig minden ami jól megdobja a Cascot. A teljes körű Cascora 115.000-et fizetek évente. Azaz nincs 10.000 havonta de én ezt is sokallom.
4 db megyei autópálya matricám van. Havi bontásban ez 1600Ft. Ez sem kötelező és nem hiszem, hogy minden egyes autósnak lenne.
Autósampon, szélvédőmosó, gumiszőnyeg... ezeket sem veszed meg havonta és/vagy fillérées tételek havi bontásban.
Én el nem tudom képzelni, hogy egy 3 milliós autóra (hacsak nem valami régebbi prémium autóról van szó valami V8-as motorral, ami kapásból elnyel 10 liter olajat egy olajcserénél és nem 20"-os gumikat kell venni rá), hogy tud valami évente fél milliót elszórni az üzemanyagon felül.
De nem vagyunk egyformák és bármennyit el lehet költeni ha arról van szó. Határ a csillagos ég. Használt autónál bármi elromolhat, bármikor beüthet egy százezres nagyságrendű szervizszámla, ami valóban képes megdobni ennyire a költségeket.
Továbbá amit valóban nem számoltam bele, az az autó amortizációja.
De ez megint olyan, hogy erősen függ attól, milyen autóról van szó.
Egy új autó pár év alatt is milliókat veszít az értékéből. Azaz akár 50.000-100.000Ft is lehet havonta simán a "költésg" a fentieken felül. De ez időfüggő is, mert 5-6 éves korától csökken ez a költség, 10-15 éven túl már csak a töredéke a kezdeti amortizációs "haviköltségnek". Míg egy 200.000-es Swiftet ha valaki használ 10 évig és utána leadja a bontóban az csak 1700Ft havonta. De én ezt nem tekintem "fenntartási" költségnek. Fenntartás az nekem azt jelenti hogy már van egy autód és amit kifizetsz rendszeresen arra, hogy üzemelteted, használod.
figyu, te szándékosan kevered itt a dolgokat. egy 3-4 millás fiatal kocsira hol kell szerinted 13-as gumi? 16-os minimum. abból meg mindjárt 100 ropi egy garnitúra. meg a gömbfejeket sem vágják hozzád 5ezerért.
egy régi swiftet, opel astrát fenn lehet tartani olcsóbban persze, de ahogy írtam nekem 8 éves átlagra jött ki a 20ezer per hó.
2 évet ki lehet húzni szervíz nélkül, csak olajcserével, de utána majd sokkal többet költesz rá.
de ezek a kocsik, amik az elmúlt 10-20 évben olcsón fenntarthatóak voltak, kezdenek teljesen elporladni. több velük a baj, közben a valós infláció évi 10%, alkatrész és munkadíj is drágul...
Ki beszél itt a te "3-4 millás fiatal kocsidról"?
A mellébeszélés, félremagyarázás, csúsztatás megy ezerrel. Pl az eddigi havi 40 ezerből hirtelen 20 lett...
Én itt befejeztem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!