Miért mondják azt, hogy egy autóversenyző nem biztos, hogy a közúton is jó sofőr?
Szerény véleményem szerint egy pilóta, aki legyen akár egy fiatal Forma 2-es, 3-as versenyző, hogy a legnagyobbakról ne is beszéljek, szóval ha végig tud menni Monacóban, versenytempóba azt nem hiszem, hogy néhány kanyar vagy hegyi szerpentin meg tud gátolni abban, hogy a határokon végig autózzon rajtuk.
Aki 220-ról képes belőni a centiméterre azonos féktávokat minden körben az szerintem jóval többet tud mint egy átlag sofőr.
Gondolom nincs jogosítványod, azért kérdezed.
Tudod, a versenypályán az az elsődleges szempont, hogy Te legyél a leggyorsabb. Na de a versenypályákon -ellentétben a közutakkal- nincs rendőrlámpa, STOP tábla, jobbkéz szabály és még órákig sorolhatnám mi minden.
Ha már említetted Monacot: az alagút előtti jobbosban ha Te vagy belül, bedugod az autó orrát és később fékezel, akkor meg tudod előzni a másikat. Próbálj már meg az országban bárhol(!) legálisan jobbról előzni egy alagút vagy aluljáró előtt. Jah' és meséld el, mi a haszna annak, ha valaki 220-km/h-ról centiméterre azonos féktávot tud fogni, amikor pl. a lakott területeken általában 50km/h felső limit? ;)
Nem az a lényeg, hogy van haszna vagy nem, hanem az, hogy annyira érzi a kocsit, hogy nagy sebességnél is néhány centire megy el a fal mellett.
Igenis számít közúton is, hogy egy sofőr mennyire tud vezetni.
Ültem már nagyon rossz sofőr, átlagos és kiváló mellett is. Vagyis ha egy profit veszünk, aki a fal mellett elmenést padlógázon, vagy a féktáv belövést 220-ról megcsinálja az nem hiszem, hogy a közúton se érezné magát tökéletesen otthon.
Legyen akármilyen 50-es limit van ott más bőven, amiből ki lehet szűrni, hogy nem Pista bácsi vezet.
attól hogy érzi a kocsit, mert sokat ment pályán, még nem fogja érezni a forgalmat. ahhoz forgalomban kell sokat vezetni, sok kis hiba árán megtanulsz mindent.
ha kozúton centizgetsz, akkor a kis hibából nem dudálás vagy nagy fékezés lesz, hanem ordas nagy csattanás,és személyi sérülés
A forgalomban nem a kocsit kell érezni mert az alap dolog hogy nem megyünk neki semminek,hanem meg kell jósolni a többiek reakcióit. És a többiek nem profi versenyzők hanem kismillió féle vezetők különféle autókkal.
Én pl azzal szoktam néha szórakoztatni a mellettem ülőt hogy előre megmondom ki fog bevágni elénk hirtelen ki fog index nélkül kisorolni ,vagy ki fog elénk kanyarodni szűken a védett útra fékezésre kényszerítve aztán tötymörizni elöttünk km-eket,mikor még elvileg semmi sem jelzi a szándékát ezeknek. Autó típusból pacekra már sokszor tudni lehet ki a hülye és valami veszélyeztetésre készül amire érdemes felkészülni hogy ki tudjuk védeni..Ehhez is kell rutin és másfajta mint egy versenypályás száguldozáshoz.
Nekem nincs semmiféle gokartom, tévedés.
Nem ájultam be mert láttam már sok versenyt. Szerintem nem csak tőlem ügyesebb sofőrök, nem is mérem magam hozzájuk. Bár egy nagyon profi mellé, aki nem csak ilyen kis Ladás, szívesen beülnék, hogy lássam a dolgokat.
Szerezd meg a jogosítványt, és majd megtanulhatsz centizgetni. (vagy sikerül, vagy nem) Addig meg sóvároghatsz hogy beülj egy profi-sofőr mellé.
Különben fölösleges autótípushoz kötni a jó sofőr fogalmát, mert a ladások között is van számtalan olyan pilóta, aki mellett tuti, hogy liberót cserélnél, ha levinne egy komolyabb rally-gyorsasági szakaszon. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!