Miért van ennyi előnyük az elektromos autóknak, amikor az áramot még mindig olyan dolgokkal állítják elő, mint a mátrai erőmű?
Többek között egy majdani előny lesz majd az, ha kiegyeznek egy szabvány töltőcsatlakozásban, és a távvezérelhető "kétirányúsításban", azaz az olcsóbb autótöltő áram fejében a kocsi akkumulátorából valamennyit ki is lehet venni, és betáplálni a hálózatba.
Egy városban elég akár csak pár ezer töltőn lévő autó, hogy egy átmeneti "energiakölcsönzéssel" ki lehessen váltani egy csúcserőmű rövid ideig tartó elindítását.
Valószínűleg ilyen módon lesz majd megoldva a szél- és naperőművek egyenetlen energiaszolgáltatásának kompenzálása is.
A Mátrai erőmű pedig nem arról szól, hogy neked legyen olcsó és környezetbarát áramod, hanem arról, hogy legyen még egy csatorna, ahol don Lorenzo Mészáros a te pénztárcádat is legálisan megcsapolhatja.
Biztos lehetsz benne, hogy ma már minden elfogyasztott kilowattóra után legalább 1 forint nettó az ő zsebében landol.
Nem csak a mátrai erőmű termel áramot Magyarországon sem, nemzetközi viszonylatban pedig megint mások a viszonyok. Emellett már most is megvan a lehetőséged, hogy napelemekkel saját magad termeld meg az áramot, környezetkímélő módon. Drága, mint mindig minden, amikor megjelenik a piacon. Idővel olcsóbb és fejlettebb lesz. Néhány éve egy vagyon volt egy asztali számítógép, ami annyit tudott, mint most a telefonod a zsebedben. Ilyesmi a helyzet most a napelemekkel és az elektromos autókkal.
Nagyon komplex számítást igényelne megmondani, hogy jelenleg itthon melyik autózás a környezetkímélőbb. Általánosságban a normál autózás hatásfoka a kőolajkitermeléstől a kerékig kb. 14%. Ugyanez kombinált ciklusú földgázerőművekkel és elektromos autókkal több mint a duplája, tehát már csak fele annyira pazarló és szennyező, és még mindig fosszilis energiáról beszélünk. Sőt, a földgáz tisztábban és kevesebb CO2 kibocsátással ég, tehát a szennyezés még a felénél is kevesebb lenne már ebben az esetben is. Az elavult szénerőművel rontják, a megújuló és az atom pedig javítják ezt az arányt.
Lassan, de terjednek a megújuló energiára alapuló áramtermelők az iparban is (pl. hazánkban is telepítenek napelemparkokat). Nem megújuló ugyan, de nem légszennyező az atomenergia. Ezen már lehet vitatkozni, hogy aztán mennyire lesz környezetkímélő, ha egyszer bezár, és mindent dekontaminálni kell, a fűtőelemeket pedig kb. az idő végezetéig biztonságosan tárolni.
Az energiaipar fejlesztésével párhuzamosan meg kell teremteni a gazdaságos, biztonságos és tartós elektromos autózás feltételeit, ehhez pedig valahol el kell indulni. Az biztos, hogy a belső égésű motorok napjai meg vannak számlálva, fel kell készülni arra, ami utána lesz.
az sem mind1, hogy melyik országban nézelődünk. a skandináv országokban például eleve egyre több a zöldenergiát használó "erőmű"...
az, hogy itthon nem ilyen mértékben terjed, az nem azt jelenti, hogy hülyeség...
engem meg aztán Csongrád megyében kifejezetten nem érint a semelyik szénerőmű.
Én inkább azokat a naív embereket nem értem akik azt hiszik, hogy majd ha tényleg elterjedtek akkor ez olcsó lesz.... Nem. Majd az állam mindenhol eltekint azoktól a tetemes adóbevételektől amik az üzemanyagokból származtak igaz?
Meg fogják oldani, hogy ne két fillér legyen az elektromos kocsit tölteni, és meglegyen belőle az adó....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!