Francia autók? Vélemények Peugeot/Renault/Citroen-ről?
Ha nagyon jó lenne biztos ezt venné mindenki.
De ha nagyon rossz lenne akkor meg senki nem venne ilyet.
Úgy hogy kb a középtájon van.
Nekem ilyen van, meg vagyok elégedve vele.
Biztos van aki nincs megelégedve vele.
Ezt a autót nem olyan emberek veszik akik dicsekedni akarnak vele, hanem hogy legyen a hétköznapokban mivel dolgozni menni , bevásárolni ,gyereket elvinni.
Persze a másik fajta ember aki az autójával akar dicsekedni, fütyit növelni az nem ilyet vesz, hanem az németből hozat be egy másfélét.
Vannak jobban és gyengébben sikerült szériák.
C3-as első generációjánál láttam olyat, hogy valakinél az elektromos ablakemelő szerkezetnél egy tömítés megadta magát és beesett az ablak, míg olyat is olvastam - amit nem akarok elhinni -, hogy valaki megnyomott egy gombot és bekapcsolt a tempomat (de nem annak gombját nyomta meg), és emiatt balesetezett vele, vagy valami ilyesmi...
kétezres évek elején elektronikailag gyengébbek voltak, ez nem tagadás, de 2010 környékén jöttek a faceliftek és radikálisan csökkent az elektronikai problémák száma, motorikusan meg még többet fejlődtek. Úgy tudom, hogy 2010 után már Bosch elektronikával dolgoznak a franciák - ami érződik is -.
De mint mondtam vannak jobban és kevésbé jobban sikerült szériák. Egy citroennél én sosem azt hallottam, hogy rossz lenne a motorja, hanem azt, hogy xy elektronikai baja van.
Volt egy időszak amikor a BMW-vel közösen fejlesztettek egy benzinmotort (THP) ami átlagon felüli kokszolódása miatt és ugrálós vezérlése miatt nagyon rosszra sikeredett, de folyamatosan javítják.
Saját fejlesztésűek a pure tech benzines motorok, amely sorozatban 2x nyerte el az év motorja díjat, és egy motor nagyon nagyon ritkán nyeri el 2x ezt a díjat.
Dízelmotorjuk a HDI nagyon jó. Keveset fogyaszt, kulturált járása van, és legkevésbé dízeles a hangja. Na ott pl egyik szerelő azt mondta nekem, hogy a 3-as hengernél kimegy a porlasztó 160k km környékén (2011-2013-as hdi motorok) és szerinte ez típushiba. Na most a csoportban van akinél előjött ez, valakinél nem. :/
Egyébként meg a ww motorjai eszik az olajat, a hírhedt egykilenctédéi meg már 10 éves konstrukció... béjemvének meg kigyulladnak a dízelmotorjai...
Nekem volt tapasztalatom a ww és a psa dízeleivel, és utóbbi ezerszer jobb a ww-s társánál. HDI forever! :D
Benzinesben is használtam psa-s motort nem volt vele gond sosem.
Összességében kinek mi jön-be. Én - mivel nem csalódtam a francia autókban - valószínűleg első körben mindig a francia autókat fogom nézni, mert azon túl hogy egyre megbízhatóbbak (2010-2012 utániak Bosch elektronikával), egyre egyedibbek és vagányabbak. Nézd csak meg példának okáért az új c3 aircrosst, a ds5-t, vagy a ds7-et! ( https://www.youtube.com/watch?v=_H-Av7faVd0)
Mondhat bárki bármit, a németek számomra unalmasak, fantáziátlanok.
Nincs rossz autó csak olyan, mi több törődést igényel. Ilyen téren alfa viszi a prímet ami álló helyben képes kivillantani a check engine lámpát. A citroen meg több figyelmet igényel mint egy kortársa, és sokan nem adják meg neki, emiatt a következő tulajnál lepukkannak és jön a "sz*rfrancia" megítélés.
Ha sportosságot keresel, akkor viszont ne vegyél francia autót. Mert azok max dinamikusak, de nem sportosak, ellentétben kényelmesebbek. (10-15 éves francia autók kényelmesebbek mint a ma kapható skoda oktávia/superb. Ezt így ismerősöm mondta).
6-os "Dízelmotorjuk a HDI " :) Nekem többször trélerezték.
Nagy baja nem volt, csak megállt. Valami filléres tőzkerikákat kellett cserélni. Mérkaszervizben rendszeresen meg is tették 100.000 forintba került alkalmanként a mutatvány. Egyszer gondoltam, majd én kicserélem, miután nagynehezen hazavánszorgott. Nézzd meg azt a motort. Nekem szerelhetetlennek, szétszedhetetlennek tűnt. Gondolom a szerviznek is ráment néhány munkaórája, így kerekedett ki 100K-ra a számla.
emellé. Váltókulissza szétesett. Rugók rendszeresen törtek. Lámpák átmentek akváriumba, amitől az állító motor állandóan zümmögött, miközben a fényzóró 20 méterre pislogott. A márkaszervizek? Őket soha többé ne lássam. Most Németországban hordom márkaszervizbe a japán autómat. olcsóbb mint tizenéve Pesten a Pásztor. A hozzáállásukról nem beszélve. Izzók állandóan kiégtek. Csere csak nőgyógyásznak javasolt.
#8-as.
Márkaszervíz az tényleg egy nagy nulla.
Amúgy nem okoskodásként az tűzkarika és nem tőzkarika :D max 600Ft darabja.
Nekünk ha volt valami baja (porlasztó) akkor 2 nap alatt megcsinálták és a munkadíj fele ennyi nem volt.
Olyan szerelőhöz kell vinni, aki ért hozzá. Sajnos tapasztalat, hogy a márkaszervízben sem tudják gyakran hogy mi a baj, vagy ha igen akkor vastagon fog a ceruza.
Citroen specialistákkal jársz a legjobban, vagy független márkaszervízekkel. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!