Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Francia autók? Vélemények...

Francia autók? Vélemények Peugeot/Renault/Citroen-ről?

Figyelt kérdés
Egyszer egy ismerősöm konkrétan Istenítette a francia autóipart, hogy "ilyen meg olyan jó" (egyébként egy 2010-es Citroen C3-asa van). Tényleg olyan jók a francia autók? És ha nem, akkor mennyire rosszak?

2018. máj. 13. 02:07
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
90%

Ha nagyon jó lenne biztos ezt venné mindenki.

De ha nagyon rossz lenne akkor meg senki nem venne ilyet.

Úgy hogy kb a középtájon van.

Nekem ilyen van, meg vagyok elégedve vele.

Biztos van aki nincs megelégedve vele.

Ezt a autót nem olyan emberek veszik akik dicsekedni akarnak vele, hanem hogy legyen a hétköznapokban mivel dolgozni menni , bevásárolni ,gyereket elvinni.

Persze a másik fajta ember aki az autójával akar dicsekedni, fütyit növelni az nem ilyet vesz, hanem az németből hozat be egy másfélét.

2018. máj. 13. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
79%
Soha életembe nem vennék, de: Alapvetően nem rossz autók, de túl sok benn az elektronika, és ebből adódóan több a meghibásodási lehetőség is. A francia autók elektronikáját szokták szidni, és pl a régebbi c3 vagy c4 esetében ez nem volt teljesen alaptalan. Azzal én is egyetértek, hogy mára már simán tartják a lépést a németekkel vagy a japánokkal, kényelemben pedig még túl is tesznek rajtuk. (természetesen ha nem a felsőkategóriát nézzük) Leginkább az autószerelőktől indult ez el az emberekhez, hogy szar a francia autó, mivel zsúfolt a hely a motortérben és minden alkatrészhez szinte egyedi szerszám kell. Az elektronika tényleg hajlamos meggajdulni a renaultoknál pl, de együtt lehet ezekkel élni. Ki kell fogni a jó vételt meg szerencse is kell nem is kevés.
2018. máj. 13. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Vannak jobban és rosszabbul sikerült típusok. Ugyanúgy ahogy a VW-nél, opelnél, stb.
2018. máj. 13. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Nekem egy Peugeot 206 van jelenleg, már 6 éve. Ezóta 4-szer voltam vele szervizben, mindig elektromos hiba miatt. 2-szer cseréltek benne ECU-t, ami majdnem annyiba kerül mint egy használt autó. Amúgy ezt leszámítva szeretem, amire kell (napi 2x 30 kilométert utazni) teljesen megfelel. Egy hátránya van, hogy éjszaka nem nagyon szabad vele mennem, mert annyira unalmas hogy simán elalszok benne.
2018. máj. 13. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 alf ***** válasza:
100%
Túl általános a kérdés. Vannak és voltak jó, nagyon jó, rossz és nagyon rossz francia autók.
2018. máj. 14. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
82%

Vannak jobban és gyengébben sikerült szériák.


C3-as első generációjánál láttam olyat, hogy valakinél az elektromos ablakemelő szerkezetnél egy tömítés megadta magát és beesett az ablak, míg olyat is olvastam - amit nem akarok elhinni -, hogy valaki megnyomott egy gombot és bekapcsolt a tempomat (de nem annak gombját nyomta meg), és emiatt balesetezett vele, vagy valami ilyesmi...



kétezres évek elején elektronikailag gyengébbek voltak, ez nem tagadás, de 2010 környékén jöttek a faceliftek és radikálisan csökkent az elektronikai problémák száma, motorikusan meg még többet fejlődtek. Úgy tudom, hogy 2010 után már Bosch elektronikával dolgoznak a franciák - ami érződik is -.


De mint mondtam vannak jobban és kevésbé jobban sikerült szériák. Egy citroennél én sosem azt hallottam, hogy rossz lenne a motorja, hanem azt, hogy xy elektronikai baja van.


Volt egy időszak amikor a BMW-vel közösen fejlesztettek egy benzinmotort (THP) ami átlagon felüli kokszolódása miatt és ugrálós vezérlése miatt nagyon rosszra sikeredett, de folyamatosan javítják.


Saját fejlesztésűek a pure tech benzines motorok, amely sorozatban 2x nyerte el az év motorja díjat, és egy motor nagyon nagyon ritkán nyeri el 2x ezt a díjat.


Dízelmotorjuk a HDI nagyon jó. Keveset fogyaszt, kulturált járása van, és legkevésbé dízeles a hangja. Na ott pl egyik szerelő azt mondta nekem, hogy a 3-as hengernél kimegy a porlasztó 160k km környékén (2011-2013-as hdi motorok) és szerinte ez típushiba. Na most a csoportban van akinél előjött ez, valakinél nem. :/



Egyébként meg a ww motorjai eszik az olajat, a hírhedt egykilenctédéi meg már 10 éves konstrukció... béjemvének meg kigyulladnak a dízelmotorjai...


Nekem volt tapasztalatom a ww és a psa dízeleivel, és utóbbi ezerszer jobb a ww-s társánál. HDI forever! :D

Benzinesben is használtam psa-s motort nem volt vele gond sosem.


Összességében kinek mi jön-be. Én - mivel nem csalódtam a francia autókban - valószínűleg első körben mindig a francia autókat fogom nézni, mert azon túl hogy egyre megbízhatóbbak (2010-2012 utániak Bosch elektronikával), egyre egyedibbek és vagányabbak. Nézd csak meg példának okáért az új c3 aircrosst, a ds5-t, vagy a ds7-et! ( https://www.youtube.com/watch?v=_H-Av7faVd0)


Mondhat bárki bármit, a németek számomra unalmasak, fantáziátlanok.



Nincs rossz autó csak olyan, mi több törődést igényel. Ilyen téren alfa viszi a prímet ami álló helyben képes kivillantani a check engine lámpát. A citroen meg több figyelmet igényel mint egy kortársa, és sokan nem adják meg neki, emiatt a következő tulajnál lepukkannak és jön a "sz*rfrancia" megítélés.


Ha sportosságot keresel, akkor viszont ne vegyél francia autót. Mert azok max dinamikusak, de nem sportosak, ellentétben kényelmesebbek. (10-15 éves francia autók kényelmesebbek mint a ma kapható skoda oktávia/superb. Ezt így ismerősöm mondta).

2018. máj. 14. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
45%
Nekem volt új és használt citromom is. Soha többé! az új elment 20.000 kilométert hibamentesen.
2018. máj. 15. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

6-os "Dízelmotorjuk a HDI " :) Nekem többször trélerezték.

Nagy baja nem volt, csak megállt. Valami filléres tőzkerikákat kellett cserélni. Mérkaszervizben rendszeresen meg is tették 100.000 forintba került alkalmanként a mutatvány. Egyszer gondoltam, majd én kicserélem, miután nagynehezen hazavánszorgott. Nézzd meg azt a motort. Nekem szerelhetetlennek, szétszedhetetlennek tűnt. Gondolom a szerviznek is ráment néhány munkaórája, így kerekedett ki 100K-ra a számla.

emellé. Váltókulissza szétesett. Rugók rendszeresen törtek. Lámpák átmentek akváriumba, amitől az állító motor állandóan zümmögött, miközben a fényzóró 20 méterre pislogott. A márkaszervizek? Őket soha többé ne lássam. Most Németországban hordom márkaszervizbe a japán autómat. olcsóbb mint tizenéve Pesten a Pásztor. A hozzáállásukról nem beszélve. Izzók állandóan kiégtek. Csere csak nőgyógyásznak javasolt.

2018. máj. 15. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Amikor a rugó törik az rendet tesz a környéken pl. legéscsillapító rögzítés. Lehasal. Tréleres szétb@ssza a lökhárítót. Többszörös kupluncsere, mivel valami szimering szerette ráéregetni a váltóolajat a kuplungra. Fűtöradiátor csere többször abs jeladó többször. stb, stb...
2018. máj. 15. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#8-as.


Márkaszervíz az tényleg egy nagy nulla.


Amúgy nem okoskodásként az tűzkarika és nem tőzkarika :D max 600Ft darabja.


Nekünk ha volt valami baja (porlasztó) akkor 2 nap alatt megcsinálták és a munkadíj fele ennyi nem volt.


Olyan szerelőhöz kell vinni, aki ért hozzá. Sajnos tapasztalat, hogy a márkaszervízben sem tudják gyakran hogy mi a baj, vagy ha igen akkor vastagon fog a ceruza.


Citroen specialistákkal jársz a legjobban, vagy független márkaszervízekkel. :D

2018. máj. 16. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!