Hogy lenne a célszerűbb? (kipufogó)
Adott egy huszon-éves autó, aminek a kipufogó rendszere végig üres cső, csak a végdob van meg. A katalizátor helyén az ötven-valahányas cső le van szűkítve kb. 40 centis szakaszon 40-esre, viszont pont a szűkítés végén van egy törés, és a heggesztésnél már elég rendesen ereszt, illetve el van rohadva.
Új katalizátor az autó értékéhez képest horror lenne, ezért arra gondoltam, hogy kivágom a leszűkített részt, és végig egy méretű csővel oldom meg, vagy pár ezer forintért lehet találni a neten ezeket a kataliátor helyére építhető "gázgyorsítókat".
Lenne bármi értelme, vagy elég lenne csak egy sima csővel kiválltani a leszűkített részt?
A katalizátor is fojtást jelent valamilyen szinten a motornak, az a szűkítés kb. ugyan úgy viselkedik ilyen szempontból mint a katalizátor (csak hát ugye a kipufogógázok összetételét nem változtatja). Ha nem lenne ott a szűkített rész akkor is ugyanúgy működne a motor (alacsony fordulaton talán kicsit gyengébb lenne).
A gázgyorsítók haszna gyakorlatban még nem bizonyított. Elméletileg tök jó dolognak kellene lennie, aztán mégsincs érezhető hatása neki. Fél lóerőt lehet hogy hoz, de többet nem igazán. Cserébe viszont drága. Nem nagyon éri meg az árát.
Amúgy lehet venni ilyen "univerzális" katalizátorokat, a gyáriakhoz képest fillérekért. Minőségben közelében sincs, viszont 5-6 évet ezek is el szoktak menni és addig valamilyen szinten teszik is a dolgukat. Nekem most ilyen van az autóm alatt, és az előző is ilyen volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!