Autó illetve motorkerékpár akkumulátorra köthetek LM7810 feszültség stabilizátort?
"és amint tudjuk, kevés ampert vesz fel!"
Igen, de még azt is tudjuk, hogy ledet sosem stabilizált feszültséggel, hanem stabilizált áramerősséggel hajtunk meg.
"1,5A tokozású"
Én ilyenről még nem hallottam. Az LM7810 adatlapja szerint lehet TO-220, TO-263 vagy TO-252 a tokozás típusa.
Feltételezem a maximális kimeneti áramra értetted az 1,5A-t.
„Nem vágja tönkre eme kis alkatrészt?”
Nem. Megint csak az adatlap szerint akár 35V is lehet a maximális bemeneti feszültség, így a 12V-os akkuról nyugodtan üzemeltethető.
„mert 10 voltra lenne szükségem”
Hát ez határeset. Megint csak az adatlap szerint 2.0V az IC feszültségesése, így, ha az akku feszültsége 12V alá esik, akkor előfordulhat, hogy nem lesz meg a kimeneti 10.0V.
„Hütőborda van rajta”
Magán az LM7810-en? Nem hiszem, hacsak nem valami utólagos megoldás. Gyárilag nem raknak rá hűtőbordát. Vagy a bordához rögzítéshez való furatos „zászlót” hívod hűtőbordának?
„led fényforráshoz kellene”
Led-et nem illik feszültségszabályzóval hajtani.
„ami mint tudjuk kevés ampert vesz fel!”
Definiáld a keveset! 1 mA? 20mA? 100mA?
Mint előttem is írták, rossz úton jársz, ha így akarod a leded meghajtását megvalósítani. Ha esetleg megírnád pontosan a led/ledes áramkör típusát, akkor könnyebb volna megfelelő megoldást javasolni.
#2 Igen, az 1,5A-t a maximális kimeneti áramra értettem ahogyan írod is! Azt tudom, hogy 35V-ig bírja, én a többlet ampertól féltem, ezzel nem voltam tisztában! Igen, furatos zászló hűtőborda van utólag rajta, én magam raktam rá! Nos próbálom belinkelni mire is gondoltam igazából, tehát mit is szeretnék ezzel a 10V-al működtetni, ugyanis hiába, ha snassz rátolom a 12 voltos akkura, forrósodik és pár perc aztán ki is aludt! Sok ilyenen vagyok már túl, viszont stabil 10 voltra kötöttem már ezeket a led fényforrásokat egy egész órán át s csak kéz melegek voltak, nem aludtak el úgymond!
Hogy mire is kellene? Egy babetta 210-es első, hátsó valamit féklámpájához! Az alap ötlet már meg van, graetz híd, kondi, utána buck konverter, aztán az akkumulátor töltéséhez beállított feszültség ami után még utána járok mennyi is.. DE természetesen ha jobb ötleted van, szívesen meghallgatom és ezúton is köszönöm a válaszokat! Zöld kéz ment!
A hulladák olcsó led.
Most nekiállsz barkácsolni, hogy megmentsd ezeket a túlmelegedő vackokat.
Ha vettél volna kicsit többért valódi "retrofit" (átalakítás nélkül cserélhető) led fényforrást, semmi dolgod nem lenne vele. Nekem a kocsiba az indexen és a H4-en kívül minden leddel van megoldva, és évek alatt sem akartak tönrkemenni, túlmelegedni. A jobbakban van áramkorlátozás, és a fényerő nem függ a feszültségtől. 9 volton ugyanúgy világít, mint 14,5-ön.
A lumenetnél vettem, nem volt olcsó
Linket nem teszek be, mert reklám lenne, és lehet hogy kitörlik.
Meg fogod találni, az egyik legnagyobb világítástechnikai webáruház.
De hogy az eredeti kérdésre is váéaszoljak:
Ha barkácsolni akarsz, minden led elé építs egy ilyen egyszerű, két tranzisztoros áramgenerátort.
Neten rákeresve egy csomó rajzot találsz.
Kettes vagyok. Babetta elektronikában nem vagyok otthon, így csak a korábban szólókat erősítem meg: hagyd a fenébe az ebayes vackokat! Tudom, hogy annyira olcsók, hogy rippant csábítók. Én is megvettem néhányat. Ki is dobtam őket hamar.
Idővel rájössz majd te is, hogy a prémium gyártók termékei alá nem érdemes menni etéren. Talán még a prémium chippekkel, de névtelen elektronikával szereltek jöhetnek még számításba, de az zsákba macska.
És hogy a drága izzók se pukkanjanak el, légy tisztában a Babi elektromos hálózatával, nehogy olyat csinálj, mint némely Szimós hülyegyerek, hogy direktbe akarnak világítótekrcsre kötött izzó helyett ledet betenni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!