Mit kell tudni a Compression Ratioról?
Figyelt kérdés
Pl. most olvasom, hogy Mustang GT-nel 11:1
Gondolom 11 resz levego, 1 reszuzemanyag.
Milyen a jo arany? Ha tul sok levego van, akkor gondolom szepen eleg, de nem olyan erosen dolgozik a motor, ha meg az uzemanyag sok, akkor erosen megy, de kormol az auto. Jol gondolom?
Ez a 11:1 jonak szamit? Mas autoknal milyenek szoktak lenni?
Koszonom!
2018. máj. 8. 10:02
1/7 crudy válasza:
Nem. A suritesi arany az egy terfogat arany. A a dugattyu alsoholtpontja es a felso holtpontja kozotti arany. Ez azt jelenti, hogy mennyire suriti ossze a toltetet a motor. 11:1 az egy szivo motornal atlagos. Ha alacsony nincs teljesitmeny, ha magas akkor a tul nagy surites tul nagy hovel jar azaz a benzin ongyullad. A turbos motoroknal 10alatt van, a dizeleknel 20 felett. Szivovenzin versenymotorok 15-16 specko uzemanyaggal.
2/7 A kérdező kommentje:
Koszi! Akkor teljesen rosszul gondoltam :)
2018. máj. 8. 10:24
3/7 A kérdező kommentje:
Es a levegorol amugy mit lehet tudni? Mennyit ad hozza? Vagy az folyamatosan valtozik?
2018. máj. 8. 10:26
4/7 crudy válasza:
A levego-uzemanyag aranyat lambdanak szoktuk hivni. Benzin eseteben a megfelelo keverek az 1resz benzin, 14,7 resz levego terfogatban merve.
5/7 A kérdező kommentje:
Koszi!
2018. máj. 8. 10:38
6/7 anonim válasza:
Crudy: Nem térfogatra vonatkozik az arány, hanem tömegre. 1g üzemagyag tökéletes elégetéséhez 14,7g levegő kell. (tetszőleges a mértékegység, csak azonos legyen)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!