Létezik hogy 1 év és 10 hónap után megint töltetni keljen a klimatizációt?
Golf 4.
1 szervizben azt mondták hogy szökik nagyon lassan valahol
3 helyen pedig hogy ez normális...
Nektek meddig bírja?
Elég gyenge a szerviz ha nem tudják le nyomás próbázni.
Igaz a sógoromnak is igy töltötték fel a Vw. Sharant.
Másnapra megint nem volt benne gáz.
SZóval ennyit a Volkswagenről, meg a szervizről.
Nekem 14 éves elmúlt a Peugeot Partner , de még nem kellett bele tölteni.
az én 13 éves japó kocsim ma is úgy hűt, mint amikor átvettem. Nem szabad gáztveszíteni sehol normál körülmények közt.
az autószerviz nem ért a klímához, menj el sima klímaszervizbe. Egy szivárgást nem lehet pik-pak megjavítani, fellelni a hibát.
Jobb autók 20 évig ugyanúgy hűtenek.Az előző japó kocsim ezt tette.
Mikor vettem az autómat (használt), teljesen jól működött a klíma.
Majd következő évben jött a meglepi, hogy el se indul a klímakompresszor, mert nincs nyomás.
Szervizben lenyomáspróbázták. Állítólag valami minimális szivárgás volt valahol. Ezért UV-jelzőfestékkel együtt töltötték fel a rendszert. Szezon végén meglámpáuzták, hogy kiderüljön hol a szivárgás. Sehol nem találtak semmit.
Ennek 5 éve. A klíma tökéletesen működik. Épp múlt héten néztem a klíma rendszernyomását álló hiseg motornál 7,2 bar. Azaz teljesen megfelelő.
Hogy mi volt az a szivárgás az első évben teljesen rejtély...
Igen létezik, hogy automotive klímák "gázt" vesztenek, tekintve hogy nyílt rendszer! Azt, hogy mikor megy el a gáz, és mennyi na meg mikor kell legközelebb tölteni senki nem mondja meg neked, több dolog miatt is.
1. Nem csak egyféle gázt használnak és nem mindegy mivel van töltve. 2. Így van ez rendszerben lévő olajjal is 3. Magát a kompresszort sem ismeri senki ergó nem tudjuk milyen ketyeg a kocsidban. 4. Ha eltekintünk a kocsiban kialakított klíma konstrukciótól, akkor is ott van a mozgás/rezgés/fékezés/gyorsulás/hőtágulás stb. magyarul az ide-oda kavargó csőrendszer bármikor megsérülhet, elég egy minimális repedés az AL vagy GM Müa. csöveken.
Ezért nem kell csodálkozni, mert maga a klíma egy mozgó 1 tonnás fémdobozba van építve, tehát sokkalta sérülékenyebb, mint egy split klíma, ami nem mozog és a falon lóg. Az első és a másik 3 helyen sem hazudtak, maga a rendszer átlagba (sok minden függő) de 10%-ot veszít a gázból évente. Ezen problémán úgy tudsz segíteni, hogy rendszeresen használod, azaz ha keveset használod több gázt veszít.
Az amit írtak többen, hogy a 10-15 éves kocsit nem kellett tölteni pl. ilyenektől függ: rendszeres használat/szervizelés & karbantartás/minőségi cső & kompresszor került beépítésre/az alkalmazott gáz & olaj tökéletes keveredése stb... Léteznek speciális segédanyagok/adalékok amik segítik a rendszer hatékonyságát, van olyan ami megszünteti a kisebb szivárgásokat és megkíméli a tulajdonost egy nagyobb szervizelési összegtől. Hogy, miért nem alkalmazzák ezeket? Nem 5 perces munka megcsinálni, normális anyagok beszerzése igen nehéz, na és persze nem éppen olcsó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!