"Nagy ügy" egy váltóolaj csere?
Nem olyan egyszerű mint amilyennek látszik.
Otthon a parkolóban szívás,leengedni még csak leengeded valahogy de a betöltés általában oldalról,levegős olajpumpával történik.
Úgyhogy szerintem ne sajnáld azt a pár ezer forintot,valahogy gazdálkodd ki maximum aznap zsíroskenyér lesz
Ha van leeresztő csavar (nem minden autón van, mert vannak "élettartamra" (200-250Ekm) feltöltött váltók) akkor nem nagy ügy. Meg kell nézni, pl a kézikönyvében, hogy milyen és mennyi olaj kell bele. Specifikációjában nem szabad eltérő olajat használni, károsodik a váltó.
Mik azok a specifikációk? Itt egy példa:
SAE 75W-85, API GL4+ Ez egy Fiat gyári előírása. Ezeknek a feliratoknak kell rajta lenni az olaj flakonján.
Az egyik autómban gyári ajánlás szerint nem kell váltóolajat cserélni soha, kibírja az autó élettartamát. Ettől függetlenül van leeresztő és feltöltő nyílása, hiszen számolni kell azzal hogy szerelned kell a váltót, nehezen tudom elképzelni hogy hiba esetén egy ekkor egységből újat kellene venni. Csak gondolj arra, hogy kiveszed a féltengelyt vagy nyelestengely csapágyat kell cserélni.
Nem nagy dolog, mindkettő autómban cseréltem, annyi hogy speckó kukcs kell hozzá (általában nagy imbusz vagy nagy négyzet)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!