Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem éri el az üzemi...

Miért nem éri el az üzemi hőfokot?

Figyelt kérdés
Nem régiben vettem egy 1996-os Opel Astra F-et 1.4 8v és nem akarja elérni az üzemi 90c fokot kb felmegy 70-75ig aztán lekúszik kb 50-60ig és ezmegy több órás kocsikázás során is, nagyon ritka amikor eléri a 90-et de rá 1 percre visza lemegy 50-60-ra , rossz a termosztát vagy valami érzékelő ? Az autóban egyebként vagy egy + digitális víz hőfok érzékelő, tehát a mutatott érték érvényes

2018. ápr. 30. 15:57
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Termosztát.
2018. ápr. 30. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Akkor a termosztátot először cseréld ki és majd látod.
2018. ápr. 30. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

És jó helyre van bekötve az a hőmérő?

Oda kellene valahova, ahol a hőfokmérő eredeti gombája is van, a termosztát, és a blokk közé.

Amúgy Opelnál rendszeresen azok a gombák összevissza mutatnak, elég sűrűn beszarnak.

2018. ápr. 30. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
85%

A motor üzemi hőmérséklete 90-100 fok között van. Ilyenkor a legoptimálisabb a kenés, legjobb a fogyasztása a motornak és ilyenkor kopik legkevésbé. (Zárójelben megjegyzem: teljesen természetes, ha ingadozik a két érték között, főleg régebbi autóknál. Nagyobb terhelés = több hő.


A hibás/rossz hőmérsékleten nyitó termosztátok hosszútávon tönkreteszik a motort, a menetszél túlságosan visszahűti a motort (80 fok alá), aminek eredménye, hogy a motor néhány (5-6) ezer km alatt annyit kopik, mintha futott volna 30-40 ezret. (Itt megjegyezném: egy szívóbenzines motor nagyjából 400-500 ezer km-t meg tud tenni különösebb probléma nélkül - lehet számolgatni, hogy ez mennyi, ha nem üzemi hőmérsékleten üzemel a motor.)

A másik probléma, hogy ilyenkor a fűtés is jóval gyengébb.

Minél előbb cseréltesd ki, mert ez a 10 ezer forintos alkatrész később százezres költségeket fog neked okozni.


Az olaj elsődleges feladata a kenés. De emellett még a motorolaj felel a szennyeződések szállításáról is. A motor üzem közben égésterméket "állít elő", ami később kokszolódáshoz vezethet. Ez főleg akkor történik, amikor még a hideg olaj nem tudja elszállítani az olajszűrőbe ezeket a szennyeződéseket. Ha rossz a termosztát, akkor rossz a hőmérséklet, rossz a motor tisztulási folyamata is.

2018. ápr. 30. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Termosztát, ez nagyon gyakori hiba minden autónál.
2018. ápr. 30. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Ment mindenkinek a zöldkéz, köszönöm, bár én kb 300km-t mentem vele de sajna nem tudom hogy előtte meddig ment így :/
2018. ápr. 30. 19:03
 7/10 SándorÚr ***** válasza:
F Astrához 2 féle termosztát van a tiedben akkor nem jó van
2018. máj. 7. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Miért lett kiemelve a kérdés? Termosztát csere nem oldotta meg a problémát?
2018. máj. 7. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A 8. kérdésre válaszolj kérdező .!!!
2018. máj. 7. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Véletlenül nyomtam rá elnézést, egyébként a szerelőmre várok mivel azóta se kaptam egy kiba**tt pár órát legalább arra hogy becsavarja azt a rohadtt termosztátot, esküszöm ha nem kéne piszkálni a vezérlést én magam cserélném ki. Elnézést de kivagyok, és az autót se használom így.... ezért elég feszült vagyok
2018. máj. 8. 00:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!