Miért nem éri el az üzemi hőfokot?
És jó helyre van bekötve az a hőmérő?
Oda kellene valahova, ahol a hőfokmérő eredeti gombája is van, a termosztát, és a blokk közé.
Amúgy Opelnál rendszeresen azok a gombák összevissza mutatnak, elég sűrűn beszarnak.
A motor üzemi hőmérséklete 90-100 fok között van. Ilyenkor a legoptimálisabb a kenés, legjobb a fogyasztása a motornak és ilyenkor kopik legkevésbé. (Zárójelben megjegyzem: teljesen természetes, ha ingadozik a két érték között, főleg régebbi autóknál. Nagyobb terhelés = több hő.
A hibás/rossz hőmérsékleten nyitó termosztátok hosszútávon tönkreteszik a motort, a menetszél túlságosan visszahűti a motort (80 fok alá), aminek eredménye, hogy a motor néhány (5-6) ezer km alatt annyit kopik, mintha futott volna 30-40 ezret. (Itt megjegyezném: egy szívóbenzines motor nagyjából 400-500 ezer km-t meg tud tenni különösebb probléma nélkül - lehet számolgatni, hogy ez mennyi, ha nem üzemi hőmérsékleten üzemel a motor.)
A másik probléma, hogy ilyenkor a fűtés is jóval gyengébb.
Minél előbb cseréltesd ki, mert ez a 10 ezer forintos alkatrész később százezres költségeket fog neked okozni.
Az olaj elsődleges feladata a kenés. De emellett még a motorolaj felel a szennyeződések szállításáról is. A motor üzem közben égésterméket "állít elő", ami később kokszolódáshoz vezethet. Ez főleg akkor történik, amikor még a hideg olaj nem tudja elszállítani az olajszűrőbe ezeket a szennyeződéseket. Ha rossz a termosztát, akkor rossz a hőmérséklet, rossz a motor tisztulási folyamata is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!