Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A soros elrendezésű motor...

A soros elrendezésű motor miben jobb, mint a V?

Figyelt kérdés

Az európai gyártók közül a BMW és a Daimler is kezdi kikukázni a V6-os motorokat és helyettük sorhatosat tesz az autóikba.


Mi ennek az oka?Miért jobb a soros elrendezés?


2018. ápr. 29. 10:24
 1/7 anonim ***** válasza:

volt egy sorhatos 164 es automata Volvóm, miniszteri autó volt 45 évvel ezelőtt. ezután volt egy V6-os Fordom, nem éreztem különbséget..mindkét motor simán járt.


a kérdésedre nem tudok jó választ adni, csak a gyári fejlesztők.

2018. ápr. 29. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

A V6 kisebb helyet foglal így beleférnek az első kerekes autókba is. A sor 6 sokkal több helyet foglal viszont sokkal könnyebb elosztani vele megfelelően a súlyt így jobb arányokat lehet összehozni az autóban, ezért használja a BMW is mivel azok hátsó kerekesek.


A BMW szinte mindig soros henger elosztást használt, van pár V elrendezésű motorjuk de régen is és most is inkább a soros elrendezést használták.

2018. ápr. 29. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
0%
Pont a V-vel lehetne jobb súlyelosztást csinálni, mert hátrébb lehet rakni. Szerintem alacsonyabbak a gyártási költségei, mert kevesebb alkatrészből épül fel.
2018. ápr. 29. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 crudy ***** válasza:
A V motorok jobbak abbol a szempontbol h kisebb helyet foglalnak es egyenletesebben jarnak. Hatalmas motorokat mar nem lehet sorba tenni. A sorosak viszont olcsobbak. Az eloalitasuk nem annyira korulmenyes, nem kell hengerfejbol es egyeb dolgokbol ketto viszont egy dagadtsorhat iszonyu sok helyet foglal. Nagyon szepen ki lehetegyensulyozno egy sorhatot de ugy mint egy V motort ugy soha. Egy soros motorban a dugattyuk mindig egy iranyba dolgoznak es ket munkautem kozott a fotengy 180fokot fordul mig ez v8 nal mar csak 90 fok.
2018. ápr. 29. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

1. BMW-nek nem volt V6-os motorja, V8 volt a legkisebb V motor BMW-ben.


2. Downsizing van, és a henger sorok közti turbó megoldás nem túl tartós főleg 2turbó esetén. Soros motornál van 1hideg és 1meleg oldalad nem pedig 2meleg ami között még egy turbó is helyet kap.

2018. ápr. 29. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
71%
Én nem tudom, de a plakátokon az volt hogy állítsuk meg sorost tehát úgy tűnik hogy a v motor jobb.
2018. ápr. 29. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A soros terv része.


Ne haragudjatok, nem bírtam kihagyni :))

Szóval a lényeg, hogy a soros motornak vannak előnyei és hátrányai. Legnagyobb hátránya, amiért sokan inkább V6 motort fejlesztettek, az az, hogy rengeteg helyet foglal, mert nagyon hosszú a sor6-os blokk. Továbbá magas is, ugye a V motor sokkal alacsonyabb, mert a hengerek el vannak döntve. Ezzel nagyjából fel is soroltam az összes hátrányt.

Ezenkivül a sor6-nak sok előnye is van: először is, az egyik legfinomabban járó konstrukció, a V8 után ez a legfinomabban járó szerkezet, még kiegyesúlyozó tengely sem kell rá (ami nagy dolognak számít). De a legfőbb indok, amiért áttérnek a sor6-ra: sokkal olcsóbb gyártani, mert moduláris platform alapján készül. Megterveznek egy motorblokkot, standard 500 köbcentis hengerekkel, és lehet nagyon egyszerűen 3 hengeres 1500 ccm-s, 4 hengeres 2000 ccm-s, és 6 hengeres 3000 ccm-s motorokat gyártani, majdnem ugyanazokból az alkatrészekből. A BMW ezt már rég így csinálja, és azt hiszem a Volvo is.

2018. ápr. 29. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!