Az EGR-t fűteni akarják, miközben a kipufogógázt meg hűteni kell, hogy is van ez?
Az én EGR szelepem (VW CAYC motoron) egybe van építve a kipufogógáz hűtővel. El tudná valaki magyarázni, hogy akkor pontosan mit és miért kell fűteni/hűteni?
ez nem a várt válasz, mert az EGR-t már beszüntették, évek óta nem építik be autókba....ugyanis nem hozta azt, amit elvártak volna ettől a kütyütől.
bocs.
"Mért kellene a kipufogógázt hűteni? Főleg a DPF regenerálásához magas hőmérséklet kell."
A DPFnek aztán sok köze van az EGRhez... :D
Nos a VW 442-es oktatófüzete (SSP 442 1.6L TDI engine with common rail injection system.pdf) szerint
az EGR egységbe közvetlenül a motorból vezetik be a kipufogógázt. Leglábbis az S442_242 ábrát én így értelmezem.
Tehát (feltételezem) a DPF-et és még akár a turbót is kikerüli ez a kör.
Szóval miután a forró kipufogógáz belemegy az EGR egységbe rögtön ott egy terelőlap ((Exhaust gas flap), mely ha zárva van, akkor a gáz a hűtökörön (Cooler) keresztül lehűtve jut el az EGR szelepig (Exhaust gas ). Ha nyitva van, akkor pedig hűtés nélkül megy a szelepre.
Vajon minek van akkor a hűtő, ha a Bosch szerint pont forrón jó a gáz?
Nos a DPF mikor regenerál 500-600 °C körül teszi ezt. Gondolom ez már sok lenne az EGR szelepnek, ezért kell a hűtő.
A 442-es SSP azt írja, hogy az EGR-ről bővebben a 316-os SSP-ben található infó.
Itt ezt találtam:
„Functional principle of exhaust gas cooling
Cooling of the recirculated gases has the effect of reducing combustion temperature and a greater mass of exhaust gases can thus be recirculated. There are less nitrogen oxides as a result.
Installed in this system is a switchable EGR cooler to allow the engine and catalytic converter to reach their operating temperature quickly. Not until operating temperature is reached is the recirculated
exhaust gas cooled.”
Tehát, míg a motor el nem éri üzemi hőmérsékletét, addig hűtetlen az EGR-en átmenő gáz, majd mikor elérte, akkor hűtött ezzel elérve, hogy még több gázt lehessen visszaforgatni.
Én ennyit tudtam kiokoskodni, szívesen várom még az elméleteket, mert még mindig nem világos, hogy hol a nagy áttörést jelentő fejlesztés.
Megtalátam az eddigi legjobb választ:
Bemásolva a releváns bekezdés:
"Up to now, an issue had existed where – under certain driving conditions – the temperatures in the exhaust system could sometimes drop to a level that was too low, which meant that proper functioning could no longer be fully ensured. By establishing a smart link between the engine and exhaust-gas treatment system, it is now possible to take corrective action with foresight. This ensures the exhaust system stays warm enough and can do its job reliably, even in city driving."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!