Biztos, hogy az elektromos autóké a jövő?
Sok minden történhet még. Én hosszú távon az üzemanyagcellás megoldást sokkal reálisabbnak látom.
Ugyanúgy 0 károsanyag kibocsátás, és mellé még 5 perc alatt meg is lehet tankolni.
még ötven évre való bőséges olajtartalék van a bolygó felszíne alatt..ráadásul a járművek(repülők, autók, motorok, hajók)fogyasztása egyre optimálisabb, tehát kevesebbet fogyaszt, mint évekkel ezelőtt.
a villanyé a jövő, ez egyértelmű, nem is lehet vita tárgya...csak...
...a bökkenő az akkumulátor méretében és tárolási képességében van..mert az elektromos autónak(nem hibrid) is kell világítania, télen fűtenie, nyáron hűtenie, és nem árt egyhuzamban akár négy-ötszáz kilométert megtenni...na ez még odébb van akár tíz évvel is.
pont olyan a szitu, mint a mobiltelefonoknál...nem tudják hűtenei a procit, és nem lehet növelni az akksi méretét, ezáltal a tartósságát egy töltéssel...
ha ezeket megoldják, akkor itt a Kánaán..
Igen, ehhez nem fér kérdés. Máshogy nem lehet teljesíteni az egyre szigorodó kibocsátási normákat. A legvacakabb szénerőmű se szennyez úgy, mint egy belsőégésű motor, főleg, mivel a szénerőmű nem az orrod alá tolja a füstgázt, mint az előtted menő.
A legnagyobb baj a belsőégésű motorokkal nem is a széndioxid-kibocsátás, hanem a lég- és zajszennyezés, ami kimutatható, életévekben mérhető egészségkárosodást okoz, főleg a nagyvárosokban élőknek. Ezt eddig hallgatólagosan elfogadta mindenki, mert nem volt más megoldás. Most már van. Egyelőre nem kényelmes, nem olcsó, de az asztma meg a tüdőrák sem az.
Felelős döntéshozók nem kérdőjelezik meg, hogy a belsőégésű motoroknak menniük kell. Aztán hogy az alternatíva az akkus meghajtás vagy az üzemanyagcella, vagy lesz valami más, ami ezeket is felülmúlja használhatóság tekintetében, arról lehet beszélgetni.
Jelenleg az akkus meghajtás a leginkább elérhető, a többi a fasorban sincs hozzá képest. Ami meg ezeknek a tartósságát illeti, a Tesla tulajok 800e km-es akku-élettartamról beszélnek, ami nagyjából összevág azzal, amit a modern Li-ion cellákkal kapcsolatban tapasztaltam (az 1000 ciklusos szabály rég nem igaz). Utána sem döglik meg az akku, csak 80% alá csökken a kapacitása. Még mindig simán használható pl. hálózati energiatároláshoz, amire szükség van a megújuló energia térnyerése miatt.
Beszélnek nyersanyag-hiányról, pedig lítium van bőven, az egyéb szükséges fémek meg kiválthatók mással is. Az, hogy afrikai országokban gyerekek bányásszák a kadmiumot, nem kimondottan a villanyautók hibája, hanem a kapitalizmusé általában. A villanymotorokban használt ritkaföldfémek helyettesítésére is kifejlesztettek megoldást. Csak eddig nem volt szükséges. Úgyhogy én nem látom, hogy az elektromosautó-ipar bedőlne bármi miatt.
Amennyiben sikerül megoldani a technológia alapvető hiányosságait, igen. Mik is ezek? A hatótávolság, amit jelenleg csak az akkumulátorok számának növelésével lehet javítani. Ezzel nagy probléma a megnövekedett súly. A másik, a töltés. Már most is probléma, hogy nincs szabad töltő, a töltési idő miatt sokkal több töltő állomásra lenne szükség, mint benzinkút esetén.
Nem tudom, hogy miért nem tervezik őket cserélhető akkumulátorral. Beállnál a csereállomásra és csak kihúznák a régit, betolnák az újat.
Másik alternatíva lenne a hidrogén alapú áramfejlesztés, de ez a technológia is gyerekcipőben jár.
Abban biztos vagyok, hogy elektromos motorok lesznek a jövő erőforrásai, de ezek energiaellátása még bizonytalan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!