Tudtok ajánlani bevált rozsda átalakítót?
Felületi rozsda van pár karosszéria elemen, van amelyik hólyagos. Megdörzsölöm 80-as csiszoló vászonnal, portalanítás, aztán jöhet a rozsda átalakító de milyen fajta legyen? Ha ez meg van, akkor száradás után csiszolás gondolom milyen szemcseméretű csiszoló vászon kell ennél a fázisnál? A rozsda átalakító a lecsiszolt hólyagok helyét kitömítí vagy kell még gittelni vagy üvegszálas gitt esetleg? Ha nem kell gitt akkor, a rozsda átalakító után jöhet egyből a szín vagy kell e alapozó festék is?
Tudom most az következik hogy többé kerül ha én csinálom meg ha nem értek hozzá akkor neki se fogjak stb.
Szóval nem kioktatást kérnék hanem sgítséget, nem kasznizni akarok csak esztétikai javítás lenne. Kis felületek vannak csak 3*4 cm 2*7 ilyenek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A feluleti rozsda ritkan csak feluleti rozsda, surun alatta is sok minden van amit nem latsz. A karosszeria vekony lemezbol van ezert ha kicsiszolod belole a rozsdat surun eltunik az egesz lemez azaz hiaba kensz ra atalakitot. Nem baj ha nem ertesz hozza, a sajat autodon gyakorolj nyugodtan.
Szoval, lekaparod a rozsdat mindenhonnan. Elosszor mehet durva papirral, 200as pl. Aztan ha mar nincs rozsda hatszazassal atcsiszolod es mehet ra a gitt. Kitoltod vele a lyukakat es probalsz figyelni a karosszeria vonalara de nem kell szepnek lennie. Ha megvan varsz mig megkemenyedik aztan megint csiszolsz. Szep simara csiszolod ugy h a karosszeria alakjat kovesse, ezutan johet az alapozo es arra a feny majd a lakk. Nem kell neked rozsdaatalakito de egyebkent a ro55 jo pl.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Dinitrol RC900 vagy Brunox. Nem olcsók, de ezek tényleg jók. Dinitrollal van a hosszabb távú tapasztalatom, azzal 4 éve kezeltem le az autóm, és a mai napig nem jöttek vissza a rozsdák. Előtte fúróba fogható drótkoronggal csiszoltam le a fémet.
Anno korróziós tanárom mondta, hogy a RO55 baja az, hogy a kezelt felület savas, ezért általában nem tartós vele az eredmény, mert a felvitt festéket kémiailag megtámadja, és nem fog tökéletesen zárni.
A Korant nem hagy kemény felületet, amire jól lehet dolgozni, míg a korábban említettek olyanra száradnak, mint egy lakk. Egyben alapozók is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!