A 2 ütemű Trabantba keveréket kell tankolni vagy abban
van olajpumpa?
2010. jún. 12. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
A Trabantok és Wartburgok és keveréküzeműek voltak. Itthon csak a CZ 175 volt különolajzású kétütemű, az olajszivattyús NDK-beli kétüteműek hozzánk nem jutottak el.
2010. jún. 12. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 A kérdező kommentje:
A trabisok akkor mindig öntenek olajat tankolás előtt/után a benzintankba úgy mint a simsonosok?
Azért ez durva egy autótól.
Igen, ugyanúgy töltögetik a keveréket.
Durva egy autótól? Lehet, de tény, hogy ez egyáltalán nem egyedülálló, Nyugat-Európában is bőven voltak kétütemű kisautók még a '60-as években is (pl. az egyik utolsó, a DKW Junior).
2010. jún. 12. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
Szerintem egyáltalán nem durva.
Bennevan a benzin, olajat megnézed a flakonon meddig van, és abenzinbe beleöntöd a megadott értéket és annyi.
Mi ebben a durva?
Viszont a 2T Trabival ha ezt megteszed akkor már tényleg nem tudod megölni..
Alig vannak benne mozgó alkatrészek :D
2010. jún. 12. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 A kérdező kommentje:
Még '90-ben is gyártották addigra sztem bőven rakhattak volna bele olajpumpát.
Építhettek volna bele hamarabb is - csak kérdés, hogy miért. Így is vitték, mint a cukrot, évekig kellett várni rá, ráadásul a füst senkit sem zavart. Ezen kívül Zwickauban már a '70-es évek közepe-vége óta tisztában voltak vele, hogy a jövő a négyüteműeké, nem akartak feleslegesen sok pénzt költeni a kétütemű 601-esekre. Ennek köszönhető, hogy többféle négyütemű prototípus is született. Ha volt némi fejlesztési pénzük, inkább ilyenekbe ölték, mint a kétütemű modernizálásába. Ezért aztán lényeges műszaki változást alig-alig eszközöltek a kétüteműeken (igen, tudom, volt többek között új karburátor, generátor, 12V-os elektromos rendszer és hátsó futómű, de olyan vészesen nagy áttervezések nem voltak).
2010. jún. 12. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
'90-ben tudomásom szerint már 4T volt.
És minek raktak volna bele? Akkoriban egyébként is lehetett keveréket kapni. Akkormeg semmi értelme nem lett volna különoljazásosra csinálni.
Látszik hogy nem a Trabis korszakban nőttél fel.
Igaz én sem, de azért ezt tudom
2010. jún. 12. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
A 2 üteműekbe CSAK keveréket szabad tankolni, mert a benzinbe belekevert olaj látja el a motor kenését is. Egyébként 1:50 arányban kell keverni. Ez azt jelenti, hogy 10 liter benzinbe 2dl olajat kell tenni.
2010. jún. 12. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
Igen, a kétütemű, keverékolajzású motorok valóban így működnek. Viszont a különolajzásúakba nem szerencsés keveréket tankolni, mert az olajszivattyú erről nem tud és ugyanannyi olajat szállít, ami a keverékbe keverttel együtt néha már túl sok lehet.
2010. jún. 12. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: