Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 2 ütemű Trabantba keveréket...

A 2 ütemű Trabantba keveréket kell tankolni vagy abban van olajpumpa?

Figyelt kérdés
Ne nézzetek hülyének, tényleg nem tudom mert én nem a Trabis korszakban nőttem fel. Annyit tudok hogy a régi motoroknál(Simson, MZ...) keveréket kell tankolni, de azt hogy hogy volt a 2 ütemű autóknál azt már nem tudom.
2010. jún. 12. 14:16
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Keveréket kell.
2010. jún. 12. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
A Trabantok és Wartburgok és keveréküzeműek voltak. Itthon csak a CZ 175 volt különolajzású kétütemű, az olajszivattyús NDK-beli kétüteműek hozzánk nem jutottak el.
2010. jún. 12. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

A trabisok akkor mindig öntenek olajat tankolás előtt/után a benzintankba úgy mint a simsonosok?

Azért ez durva egy autótól.

2010. jún. 12. 15:12
 4/11 anonim ***** válasza:

Igen, ugyanúgy töltögetik a keveréket.

Durva egy autótól? Lehet, de tény, hogy ez egyáltalán nem egyedülálló, Nyugat-Európában is bőven voltak kétütemű kisautók még a '60-as években is (pl. az egyik utolsó, a DKW Junior).

2010. jún. 12. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Szerintem egyáltalán nem durva.

Bennevan a benzin, olajat megnézed a flakonon meddig van, és abenzinbe beleöntöd a megadott értéket és annyi.

Mi ebben a durva?


Viszont a 2T Trabival ha ezt megteszed akkor már tényleg nem tudod megölni..

Alig vannak benne mozgó alkatrészek :D

2010. jún. 12. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Még '90-ben is gyártották addigra sztem bőven rakhattak volna bele olajpumpát.
2010. jún. 12. 15:55
 7/11 anonim ***** válasza:
Építhettek volna bele hamarabb is - csak kérdés, hogy miért. Így is vitték, mint a cukrot, évekig kellett várni rá, ráadásul a füst senkit sem zavart. Ezen kívül Zwickauban már a '70-es évek közepe-vége óta tisztában voltak vele, hogy a jövő a négyüteműeké, nem akartak feleslegesen sok pénzt költeni a kétütemű 601-esekre. Ennek köszönhető, hogy többféle négyütemű prototípus is született. Ha volt némi fejlesztési pénzük, inkább ilyenekbe ölték, mint a kétütemű modernizálásába. Ezért aztán lényeges műszaki változást alig-alig eszközöltek a kétüteműeken (igen, tudom, volt többek között új karburátor, generátor, 12V-os elektromos rendszer és hátsó futómű, de olyan vészesen nagy áttervezések nem voltak).
2010. jún. 12. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

'90-ben tudomásom szerint már 4T volt.


És minek raktak volna bele? Akkoriban egyébként is lehetett keveréket kapni. Akkormeg semmi értelme nem lett volna különoljazásosra csinálni.


Látszik hogy nem a Trabis korszakban nőttél fel.

Igaz én sem, de azért ezt tudom

2010. jún. 12. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
A 2 üteműekbe CSAK keveréket szabad tankolni, mert a benzinbe belekevert olaj látja el a motor kenését is. Egyébként 1:50 arányban kell keverni. Ez azt jelenti, hogy 10 liter benzinbe 2dl olajat kell tenni.
2010. jún. 12. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Igen, a kétütemű, keverékolajzású motorok valóban így működnek. Viszont a különolajzásúakba nem szerencsés keveréket tankolni, mert az olajszivattyú erről nem tud és ugyanannyi olajat szállít, ami a keverékbe keverttel együtt néha már túl sok lehet.
2010. jún. 12. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!