Hogyan használjam a dízelautómat?
Én, ha már bemelegedett a kocsi, akkor elváltok akár 1300-1500-nál (papás stílusban vezetek). Hidegen viszont csörög ilyenkor, így míg el nem éri a kocsi az üzemi hőfokot (olaj 80, víz 90 fok), addig kíméletesen gyorsulva 2000-ig pörgetem.
Egyébként meg szerintem, akinek megvan hozzá a lába, az érzi a pedálon, kasztnin, hogy mikor erölködik egy (főleg) dízel, így konkrét értéket kár irogatni, minden kocsinak megvan az adott körülmények közti ideális váltási pontja, ha az élettartam növelés a cél.
Az egyik legnagyobb gyilkosa a lendkeréknek, mikor a dízelekkel gáz nélkül indulnak el, mert bírja az, közben meg érezhetően remeg az egész motor. Ez nyírja ki a legjobban a lendkereket. Szóval a megoldás, hogy erős turbódízelnél is szépen gázt kell adni indulásnál.
Másik dolog, amivel nagyon sokat kímélsz a lendkereken, és nem is gondolnál rá: minden egyes indításnál, illetve leállításnál a kuplungot nyomd ki. Ez hasznos a biztonság szempontjából is.
Továbbá, 1500-as fordulat alá soha ne engedd, ha nem muszáj. Hiába gondolod úgy, hogy elbírja, igazából a lendkereket és a motortartó bakokat nyírod ezzel, és még a fogyasztás sem lesz kissebb.
pörgerni kell a motort 2-3000 fordulaton, meg nem ugrálni a kuplungon.
tévhit, hogy 1500-as fordulaton kevesebbet eszik
Nem értek egyet a 2-3000-ig tartó pörgetéssel.
Ha így közlekednék, akkor városban csak az első három fokozatot használnám a hosszú váltó miatt, ammi szürreális.
8-as
Miért is?
Egy hosszú váltós dízel 60 km/h-nál 3-asban 2000 körül pörög, ha beteszem 4-esbe, már érződik egy kellemetlen rezonancia, vagy ha nem is, hallatszik, hogy a motor nem szereti. Mi van akkor, ha csak az első 3 fokozatot használod?
A rezonancia nálam csak hideg motornál lép fel, ha 3.-ból 2000-nél, hatvannal felgangolok. Melegen simán jár 60 mellett 4.-ben 1500-al, nem erölködik.
Nekem dízel motor esetén sérti a fülem a 2500-nál magasabb fordulat, így ekkor szoktam váltani, ha "gyorsulok", egyébként meleg motornál simán elég 2000ig pörgetnem.
De ez természetesen motor és váltó függő. Ezért nem értek egyet az általánosan kijelentett "3000ig kell huzatni a dízelt" mondattal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!