Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan használjam a dízelautómat?

Hogyan használjam a dízelautómat?

Figyelt kérdés
A kérdés arra irànyul, hogy a kettőstömegű lendkereket a leginkább kíméletesebben használjam. Még sosem volt dízelautóm, hallottam hogy hideg motorral is városi tempóval legyen meg egy 2000-es vagy akörül fordulat, és úgy a normàl élettartam meglesz a kettőstömegűnek. Érdekelne, hogy tényleg így van-e ? Az autóm egy Ford Focus mk2 2007 2.0 tdci. Válaszokat előre is köszönöm , és ha buta a kérdés előre is elnézést :)
2018. ápr. 12. 16:18
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Az biztos, hogy minél kisebb a fordulat és minél nagyobb a terhelés (gázpedál állása) annál jobban igénybe van véve a lendkerék. Egyébként igen, 2000-es fordulattól már lehet keményebben is gyorsítani, addig meg valahogy el kell jutni szépen óvatosan.
2018. ápr. 12. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 D. Brasco ***** válasza:
61%
A kettőstömegűt sem a fordulat öli meg,hanem pont az alacsony fordulatszamon való kínoztatás meg a durva kuplung hasznalat.........szoval ha nem fillerbaxósan kozlekedsz vele hogy 1500-nal mar valtasz mert ugy még egy decit lehet sporolni az uzemanyaggal akkor nem kellene idő előtt baja legyen......illetve a csajoknak a diszkó előtt nem kell vele kapartatni.....
2018. ápr. 12. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
én 2500 alatt nem váltok vele. ha elérem, akkor úgy, hogy a fordulat 1700-1800-ra essen, mert 1500-nél vagy alatta már valóban nyög a motor
2018. ápr. 12. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Kuplunggal indít és leállít, a fordulatszám pedig 1500alá ne igazán essen. (bár van ahol ezt nem lehet kivitelezni, de leginkább 4-5-6. fokozatban kell figyleni)
2018. ápr. 12. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Én, ha már bemelegedett a kocsi, akkor elváltok akár 1300-1500-nál (papás stílusban vezetek). Hidegen viszont csörög ilyenkor, így míg el nem éri a kocsi az üzemi hőfokot (olaj 80, víz 90 fok), addig kíméletesen gyorsulva 2000-ig pörgetem.


Egyébként meg szerintem, akinek megvan hozzá a lába, az érzi a pedálon, kasztnin, hogy mikor erölködik egy (főleg) dízel, így konkrét értéket kár irogatni, minden kocsinak megvan az adott körülmények közti ideális váltási pontja, ha az élettartam növelés a cél.

2018. ápr. 12. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Az egyik legnagyobb gyilkosa a lendkeréknek, mikor a dízelekkel gáz nélkül indulnak el, mert bírja az, közben meg érezhetően remeg az egész motor. Ez nyírja ki a legjobban a lendkereket. Szóval a megoldás, hogy erős turbódízelnél is szépen gázt kell adni indulásnál.

Másik dolog, amivel nagyon sokat kímélsz a lendkereken, és nem is gondolnál rá: minden egyes indításnál, illetve leállításnál a kuplungot nyomd ki. Ez hasznos a biztonság szempontjából is.

Továbbá, 1500-as fordulat alá soha ne engedd, ha nem muszáj. Hiába gondolod úgy, hogy elbírja, igazából a lendkereket és a motortartó bakokat nyírod ezzel, és még a fogyasztás sem lesz kissebb.

2018. ápr. 12. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

pörgerni kell a motort 2-3000 fordulaton, meg nem ugrálni a kuplungon.

tévhit, hogy 1500-as fordulaton kevesebbet eszik

2018. ápr. 13. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Nem értek egyet a 2-3000-ig tartó pörgetéssel.

Ha így közlekednék, akkor városban csak az első három fokozatot használnám a hosszú váltó miatt, ammi szürreális.

2018. ápr. 13. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

8-as

Miért is?

Egy hosszú váltós dízel 60 km/h-nál 3-asban 2000 körül pörög, ha beteszem 4-esbe, már érződik egy kellemetlen rezonancia, vagy ha nem is, hallatszik, hogy a motor nem szereti. Mi van akkor, ha csak az első 3 fokozatot használod?

2018. ápr. 15. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

A rezonancia nálam csak hideg motornál lép fel, ha 3.-ból 2000-nél, hatvannal felgangolok. Melegen simán jár 60 mellett 4.-ben 1500-al, nem erölködik.

Nekem dízel motor esetén sérti a fülem a 2500-nál magasabb fordulat, így ekkor szoktam váltani, ha "gyorsulok", egyébként meleg motornál simán elég 2000ig pörgetnem.


De ez természetesen motor és váltó függő. Ezért nem értek egyet az általánosan kijelentett "3000ig kell huzatni a dízelt" mondattal.

2018. ápr. 16. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!