Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motortérből fehér füst szállt...

Motortérből fehér füst szállt fel, majd akksihibát jelzett a kocsi és nem lehetett utána normálisan forgatni a kormányt. Mi lehet a baj? (Infó lent! )

Figyelt kérdés

A következő a probléma: álló helyzetben füst szállt fel a motorból (égett szag is volt), majd a következő kanyarnál már alig tudtam a kormányt forgatni, ránéztem a műszerfalra és világított az akkumulátor hibáját jelző ikon. A legközelebbi helyen megálltam és otthagytam a kocsit. El kellett mennem közben időpontra, de amikor visszaértem, kicsit jobban megnéztem és bár nem értek annyira az autókhoz, a következő dolgot vettem észre: a vezérműszíj nincs meg (gondolom az füstölt el).


Okozhatott-e nagy kárt a motorban az, hogy járó motornál, álló helyzetben elszállt?

Az akksi jele miért világított?


Utóbbi kérdés csak azért merül fel bennem, mert pont tegnap kötöttem be egy új fejegységet és bár logikám szerint annak nem lehet köze ehhez az egészhez (pláne, hogy tegnap mentem is vele még 45 km-t hiba nélkül), mégis érdekes, hogy ma történt ez az eset. Ez volt az első hifi, amit én kötöttem be, ezért is vannak kétségeim. A hangfalakkal volt problémám korábban (néha szólnak - néha nem), az az új fejegységgel is fennáll, de az egy külön történet, amit megnézetek majd szerelővel.


Valaki tud segíteni, hogy mi lehetett a gond? Jól raktam össze a képet, hogy a vezérműszíj és az új fejegység beszerelése, valamint az akksi nem függ össze?



2018. ápr. 12. 12:48
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszod, teljesen igazad van mindenben és tanulságos amit írtál!


Valóban az ékszíj szakadt el, azóta már én is beazonosítottam az internetes cikkek alapján, de elsőre nem voltam képben a dolgokkal, emiatt elnézést, ha rossz alkatrész nevét írtam tudatlanságból! Ami itt válaszok formájában megfogalmazódott, az alapján könnyen beazonosítható, hogy miről is van szó valójában és így az összes tünet oka érthető (töltés, szervó).


Elsőre megijedtem a dolgok kapcsán (mert először tudatlanul a vezérműszíjra gondoltam, ami ha szétmegy, tudom, hogy húzós összeg lett volna), így megfogadtam, hogy máskor, ha bármi gyanús hangot hallok, hamarabb intézkedem. Valóban nem lehet halogatni az ilyesmi dolgokat, mert a vége az, hogy valami tönkremegy. A kocsimat szeretem és egyetemistaként nehéz is volt rá összeszedni a pénzt, tehát megbecsülöm, de néha a lustaság miatt halogatok dolgokat. Ilyenkor tudatosul bennem, hogy nem szabad. Rosszabb esetben jó messze vagyok a lakhelyemtől, így legalább normális helyen tudtam keresni gyorsan egy parkolóhelyet. Vagy jöhet bármilyen nagyobb baj is...


Persze, lehetséges, hogy a rádiónak nincs köze a dologhoz, ez esetben csak véletlen egybeesés az egész. Azóta rákerestem a neten az ékszíjjal kapcsolatos problémákra és találtam is olyan videót, amiben hasonló zaj van. Lehetséges, hogy ez az egész onnan indult el, csak mivel nem intézkedtem egyből a hang meghallása után, így végül most adta meg magát a cucc. Mondjuk pont azért mertem kicserélni a fejegységet, mert nem egy űrtechnológia a dolog, de azért az ajtókig már nem akartam elmenni a hangszórós probléma feltárásában, mert ahhoz már kárpitot kell leszedni meg miegymás. Úgy voltam vele, hogy ha a fejegység csere után is gond van (tehát nem elöl, a csere során is látható helyen van valami érintkezési gigszer), akkor szerelővel megnézetem. Végül ez lesz, egyúttal több dolog is feltárásra kerül legalább.

2018. ápr. 12. 14:15
 12/15 Beviz Elek ***** válasza:

#11

Szerinted én nem segg hlyén néztem először a Suzukiban lévő alkatrészekre? Annyit tudtam hogy brummog és megy. Az ajtókárpit, műanyagok leszerelése majd visszapakolása nem nagy dolog. Pár patent, pár csavar és kész. Fórumon/youtubeon van infó minden autóhoz, én tuti nem vinném emiatt szerelőhöz ha már rádiót is cseréltél.

Elég sokat szerelgetek, ha érdekel inkább kérdezz és segítek (zenében is)

2018. ápr. 12. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Ha már nincs fent az ékszíj, akkor próbáld meg kézzel megtekerni a generátor szíjtárcsát és rögtön megtudod, hogy az állt-e be.
2018. ápr. 12. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:
Köszi, megpróbálom majd, ha a kocsi felé járok. A napokban már fel is kerül rá az új ékszíj.
2018. ápr. 12. 20:05
 15/15 Beviz Elek ***** válasza:
De arra figyelj, hogy ami most kinyírta, az ezután is ki fogja, tehát azt nézd meg előbb hogy mivel volt a baj. Forgasd meg kézzel azokat amik erre az ékszíjra voltak kötve (mert akár lehet a szervó szivattyú is a hibás) és cseréld ki azt amelyik szorul.
2018. ápr. 12. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!