1000cc vs 600cc sportmotor?
Feltettél egy kérdéseket. Adtam egy választ. Nem kötekedésből írtam, tök nyugodtan ücsörgök itt. A választ az általad feltett kérdés alapján fogalmaztam meg.
Nyilván lehetséges, hogy nem tetszik a válaszom ( el vagy tájolódva ismét - nem kommenteltem, hanem válaszoltam a kérdésedre ).
Lefordítom ha nem világos: egyiket sem javaslom számodra. Hidd el, a legnagyobb jóindulattal írom ezen sorokat.
Kifejtsem neked? Ok.
"Melyik éri meg jobban? 1000 vagy 600 sportmotor?"
Mit jelent az, hogy megéri? El vagy tévedve ha így közelíted meg a motorozást ( hacsak nem vagy motorkereskedő , de ott se feltétlen a ccm szám a döntő ).
Motorozás a tekintetében a "megéri" kifejezés értelmezhetelen.
"nem feltétlen a nagy sebességű száguldás a cél"
Namármost a sportmotort a pályanapokra való célszerszám. Ott pedig minél gyorsabb akarsz lenni.
Nincsenek ilyen terveid? Semmi baj, de a sportmotorokat nem neked találták ki. Persze ha pózerkedni akarsz a csajok előtt akkor nem rossz dolog, de jobban jársz egy olcsóbb négykerekű géppel. ( Persze a normális csajok nagy ívben tesznek majd rá, hogy motorod vagy autód van, de egy két jó numera tényleg összejöhet egy jó mocival - saját tapasztalat )
"fogyasztás, gyorsulás, irányíthatóság mekkora különbség van illetve konkrét motorokról tapasztalat"
Fogyasztás? Sportmotorknál? Valahol a fontossági sorrend végén található tényező. Mondom én, hogy el vagy tájolva.
Gyorsulás? Nyilván egy 1000-es gép tovább és jobban gyorsul.
Csak azt tudom tanácsolni, hogy addig amíg fenti kérdések merülnek fel benned - nem neked való a sportmotorok világa.
Igazából a 600-as is nagyon sok, közútra is, versenypályán pedig egyenesen jobb, mint az 1000-res.
Én mégis sok motor után egy 1000-rest vettem. Nem azért, mert olyan nagy motoros lennék, hogy nem elég a 600-as, de na, mégiscsak ezres. És gyorsulásban érezhetően jobb, mint a 600-as. Aztán lehet, hogy én vagyok a hülyegyerek, de imádom, mikor helyből kigyorsítok vele mondjuk 150-ig, mindezt úgy, hogy nem is váltok, és közben levegőt sem bírok venni. Ezt a 600-as nem tudja. Fogyasztásban nincs nagy különbség, egészen minimális. Viszont irányíthatóságban a 600-as a jobb, szerpentineken ahol döntögetni kell a motort, sokkal nehezebb az 1000-rest kimotorozni, mert túl sok az erő, és könnyen túl nagy lehet a tempó. A 600-as pont annyival gyengébb, hogy kanyarokból nagyon szépen és nyugodtan ki tudj vele gyorsítani. Bár az új 1000-res sportmotorokon ugye már üzemmód állító is van, le lehet butítani az erejüket egy 600-as szintjére.
Az lehet, hogy pont ilyen válaszra számítottál, de attól még azt nem helyes. Sőt több helyen pontatlan is.
Ha azért jössz ide,hogy azt a választ kapd ami tetszik lelked rajta, de többet nem fogsz tudni.
Hagy vitatkozzam picit a válaszolóval. Ok? Ok! :)
"Igazából a 600-as is nagyon sok, közútra is, versenypályán pedig egyenesen jobb, mint az 1000-res. "
Hát nem. Attól függ hol száguldozol. Pl olyan pályákon mint a Kakucs-ring, hát az nem "ezresnek való vidék". Sőt, nem is igazán csutkakormány pálya.
Aztán ott van Rába-ring ahol nagyon is kijön egy 1000-res gép előnye, aztán pl ott van Hring ahol én nem tudtam jobb időt motorozni egy 1000-res géppel mint 600ccmmel. Ha még ráadásul olyan dagadt vagy mint én akkor még inkább jelentkezik a különbség kigyorsításnál.
"És gyorsulásban érezhetően jobb, mint a 600-as. Aztán lehet, hogy én vagyok a hülyegyerek, de imádom, mikor helyből kigyorsítok vele mondjuk 150-ig, mindezt úgy, hogy nem is váltok, és közben levegőt sem bírok venni. Ezt a 600-as nem tudja."
Ez tényleg csak kukacoskodás részemről, felesleges beleírnom, de megteszem :). Az utolsó csutakormányos gépem egy BMW 1000RR volt. Rajtprogram, slickprogram, kávéfőző, leszopóautomta miegymás. Egyszerűen a nyomatékgörbéje miatt felesleges lett volna váltás nélkül 150-ig kihuzatni ( nem is értem ez miért olyan nagy dolog ). Egyébként ez a sebesség még pont nem az ahol egy 600-as és 1000es gép között markáns különbség lenne. Persze ha a válaszoló életében ez fontos dolog, nem akarom hitében megingatni :)
"Viszont irányíthatóságban a 600-as a jobb, szerpentineken ahol döntögetni kell a motort, sokkal nehezebb az 1000-rest kimotorozni, mert túl sok az erő, és könnyen túl nagy lehet a tempó."
Ez akkor lehet igaz, ha valami régebbi géppel nézünk. Mondjuk egy K1-es GSXR 600 vs 1000. Ott ugye ohne csúszókuplung, ohne TC. Ott valóban nagyon markánsan előjön az, hogy ha idióta módjára rángatod a gázkart akkor könnyen a susnyásba találod magad.
Az újabb giroszkópos csodák, meg menetprogramok annyira vigyáznak az idióta seggrakétásokra ( amilyen én is voltam ). hogy elhiggye tökéletesen uralja a gépet. Aztán amikor a pályán kikapcsolja majd az összes segítőt akkor rájön, hogy mégse ő a Valentino Rossi ( velem legalábbis így volt ).
Egy ezres pl mindig is jobban fogja csámcsogni a kerekeket, de egy mai gép irányíthatósága már a köbcenti függvénye a sportmotorknál.
Az már más kérdés, hogy szerintem egy kezdőt felültetni egy sportgépre minden csak nem ideális. A hasaló pozíció, a fáradó csukló mindent sugall csak éppen azt nem, hogy könnyű a gépet irányítani.
7-es
Nekem K7-es 1000-res GSX-em van, az bizony azt szereti, ha majdnem leszabályozásig húzatom. Meg én is azt szeretem :D Persze, nyilván van olyan pálya, ahol sok az egyenes, és az 1000-res nyer, de Magyarországon inkább szűkebb pályák vannak, még a Hungaroringen is jobb a 600-as, mint az ezres. persze aki nem tud rendesen motorozni (mint én), az jobb időt megy az 1000-ressel, de egy profi a 600-assal fog jobb időt menni :)
Na lényeg a lényeg, a 600-as is bőven sok közúti használatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!