Vajon mi lesz az, ami analóg/mechanikus és legközelebb eltűnik az autókból?
Az európai gyártóknál figyelhető meg, hogy az autók egyre inkább olyanok, mint amiket pár éve csak valami sci-fiben képzeltük el.
Nyilván csak az olyan márkáknál, ami nem feltétlen az olcsóságra megy.
Eltűnt az analóg km/h, helyette egy nagy kijelző van, ami több információt szolgáltat.
Aztán,eltűnt a slusszkulcs, a gyújtás teljesen automata, egy gombnyomásra történik.
A ropogós hangot kiadó kézifék is nyugdíjba ment, helyette a hátsó kerekek rögzítése egy gombnyomással történik és amint elindulsz magától kiold.De,még lehetne sorolni.
Az én tippem, hogy a külső visszapillantók fognak eltűnni és helyette valamiféle képernyők lesznek belül,ami képes lesz zoommolni, feléri sávváltáskor,hogy milyen messze van a mögötted halaadó.
A tükrök biztosan le lesznek cserélve, sőt az se lepne meg ha a tükör is eltűnne és belülre kerülne a képe. De ez még azért odébb van.
Az önvezető funkciók fejlődése fog sokat fejlődni mostanában. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy két év múlva maguktól mennek a kocsik, hanem mindig csak adott fejlettségi szakaszon. elsősorban autópályákon fognak eleinte önvezetni, onnan letérve megint ember vezet. Majd később a forgalmasabb főutak is, majd a mellékutak is, végül csak a földúton fog ember vezetni. De ez szép szakaszos és lassú folyamat lesz. Mert a fejlesztés és megbízhatóság is idő, továbbá ehhez az utak átinfrastruktúrázása is szüksége. Nagyjából annyira, mint anno a murvázott utakat leaszfaltozni.
Kellenek majd egységesített sávszélességek, vonalak, mindent szabványosítani, érzékelők blabla, rengeteg minden. Nem úgy kell elképzelni, mint a mostani önvezető autókat, hogy próbál a semmi alapján elvezetgetni, mert ez a megoldás nem elég fejlett ekkora mértékű forgalomhoz ami manapság van. Ehhez kell egy "steril" szakasz amiben az önvezető autó már 100% hiba nélkül el tud menni és nem lesz gondja. Na ez időbe telik.
Undorítóak ezek a gagyi digitális kijelzős autók :(
Pedig én aztán nem vagyok öreg aki világ életében óramutatós autóval mászkált...
Egyszerűen ocsmányak ezek, sokkal jobban néz ki a hagyományos műszerfal.
Kedves 2,
nyilván nem tetszhet mindenkinek.
Viszont,lássuk be, hogy hasznosak, sokkal több információt adnak a sofőrnek.Plusz, a vezető nem a középkonzolon matat,hanem ezen elér mindent.
Igen, nem tetszhet mindenkinek minden ez tény :)
Viszont azért van sok minden amit egyáltalán nem jeleznek már ki ezek, míg a régi ezer éves autók mutatnak.
Pl.: vízhőfok, olajnyomás, olajhőfok.
Helyette meg van rakás felesleges dolog amit mutat.
Vezetés közben meg nem kell matatni :D legalább is én sosem szoktam hanem élvezem a vezetést, a forgalomra figyelek és ha szép a táj akkor abban gyönyörködök :)
Egyáltalán nem hiányzik, hogy legyen egy kijelző ami 48 féle dolgot kimutasson ami totál nem is érdekel :P
4.
Ebben nagyot tévedsz.
Ezek az I-Cockpitok nagyon testreszabhatóak, vagyis csak beállítás kérdése, hogy mit látsz és mit nem.Bizony, ha akarod az olajnyomást, vízhőfokot is láthatod, ha akarod a fordulatszámmérő hangsúlyos,ha akarod a km/h.
Ez a legjobb az egészben, mindenki a saját igényeihez tudja igazítani.
Ez az igazi fejlődés az autóiparban, a testreszabhatóság.
Ezt a több hibaforrást hanyagoljuk már. Ha ebből indulunk ki, akkor az 50 éves autókat egészen idáig nem is kellett volna szervizelni. A régebbi autók is ugyanúgy szarrámentek, megpusztultak azok is. Nem az 600ezer km futott, behozott szarokból kell kiindulni, amik persze, hogy lerohadnak az úton.
Amúgy szerintem az elektromos gázpedál lesz a következő. Már van egy két típus amiben megtalálható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!