Simson melegen csak gyertya csere után indul, mi lehet a baja?
Ezért váltottam anno 16 éve motort, mert folyton vmi problémája volt.
Lehet trafó, kondi, gyertyapipa hiba is. Vagy akármi, simsonnál sosem tudni biztosan mi a baja.
Nekem 23 évig volt Simson.
Ez idő alatt szerintem 2 motor árát ráköltöttem,de nem volt szívem eladni aztán fél éve megváltam tőle és vettem egy Honda robogót.
Azóta nem hiányzik :)
Tisztelt Kérdező!
Általában ezeket a hibákat a gyújtásalaplapba integrált kondenzátor hibája okozza. Nem vagyok arról teljesen meggyőződve, hogy reménytelen lenne a helyzet és rengeteg alakatrész csere lenne a megoldás!
A kondenzátort vezesd ki az alaplapról az akkumulátor fedél alatti testponthoz!
Utánna próbáld meg minden alkatrészt tesztelni.
1. gyújtó tekercs ellenőrzése multiméterrel nem szakadt!
2. Trafó ellenörzése primer körnél 1 -15 ös számmal jelölt pontok között 5. Ohm körüli értéket látsz . A secunder körben a kábel kimenet, és az 1-es csavarpont között pedig 9,500 K.Ohm értéknek kell lenni.
3. megszakító ellenörzése, nyit-e és 0.32 -0.4 mm hézagmérővel ellenőrizve.
4. kondenzátor ellenőrzése, nem repedt, sérült értéke:250 Volt 0,22 microfarád
5. gyertyapipa ellenörzése: ellenállása 5,5 K.Ohm. A gyertyapipában van egy zavarszűrő ellenállás, ami a szikra nagyságát csökkenti. autók robogók pipájában nincs zavarszürő
6 gyertya ellenárzés hézag 0,4mm kb
7. lendkerékmágnes, és a terercsvasmag között is légrés ellenörzése.
Ha jól emlékszem, akkor a gyári hézag 0,15 -0,20 milliméter között van.
Ha minden jó, akkor már csak ellenörizni kell, a szirát,
beállítani az előgyujrást felsö holtpont elött, 1,8mm
maximun es rúgásra kell indulni hidegen-melegen egyaránt!
1975 ben gyártott S50b motorom -20 fokon egy szivató rugás után indul legnagyobb melegben hosszú használat után is egy rúgásra azonnal indul.
Én is ezeket ellenőriztem és soha nincs gond a motorommal.
Remélem tudtam segíteni
Amit még elfelejtettem a megszakítók utángyártott minősége sajnos sokszor gond forrása, a szikra kép is utal a gyújtásberendezés állapotára. Sokszor ez is tréfát tud űzni az emberrel.
lila szikra a benzint könnyedén képes meggyújtani. A kék színű már éppen. A sárgás, pirosas zöldes, fehéres, szikrák, már nem képesek a motort inditani.
A gyújtás akkor már kijelenthető, hogy hibás!
Ezeket nézze meg, ha leirtak alapján behatárolható a probléma. 0,4 mm szikraközt nyugottan csökkenthető 0,35 mm re!
Más nem jut eszembe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!