Magyarországon miért terjedt el az a hülyeség, hogy az Automata váltós autó az szar? Illetve miért nem közlekednek többen automata váltós autóval?
1. Általában magasabb fogyasztás.
2. Hibaforrás drága javítással.
3. Általában gyengébb menetteljesítmény.
4. Csekélyebb vezetési élmény.
Szerintem senki sem gondolja, hogy szar. Egyszerűen csak még nem annyira elterjedt. És persze drágább is. Na meg sokan használt autót vesznek, és régebben még ennyire sem volt elterjedt.
Szerintem az a jó, ha valaki rendesen megtanul vezetni hagyományos váltós autót, és utána meg olyat vesz, amilyet akar. De az szerintem nem jó, hogy ha valaki csak automatát tud vezetni.
Kishazánkban túlságosan fillérßaszók az emberek ahhoz,hogy némi többletfogyasztással és esetleg magasabb vételárral számoljanak.
Tényleg szánalmas hogy együtt öregszenek meg az emberek a házmester Astrájukkal vagy skoda oktáviával
Ajánlom figyelmedbe azt a régi viccet, amiben három kocsi ütközik. A zárópoén az, hogy Maguk sírnak? Nekem egy élet munkája van ebben a Trabantban.
Szóval az emberekben az igény megvan a könnyebb és szebb életre, csak a pénztárcájuk nem bírja. Tudod a pénz nem boldogít, de amit lehetne rajta venni, az könnyebbé tenné az életet.
Ácsi. Egy új, duplakuplungos számítógép vezérelte automatáról beszélünk, vagy a régi, 3 fokozatú sok lamellás hidrodinamikus dömperről? Ég és föld a különbség.
Nem csak Magyarországon nem elterjedt az automata, hanem egész Európában nem az - hiszen a háború után csak kis autókat tudtak gyártani és az európai belvárosokhoz is főleg a kisautó illik közlekedésileg, abba meg egyszerűen gépészetileg nem helyén való beletenni egy nehéz automata szerkezetet. Így amit gyártottak is automatát az főleg vagy a luxusautókban landolt vagy a mozgássérülteknek szánt járművekben. Sokáig sokkal kézenfekvőbb és egyszerűbb volt a manuális kezelése az európai forgalomban, mint az automatáé. Az persze sokat fejlődött az elmúlt évtizedek alatt (még a manuális csak fogaskerekek egy tengelyre húzva, azon nincs mit innoválni), így ma már valóban vannak olyan automaták, amik megállják a helyüket, de egy CVT vagy DCS váltót abszolút nem fair egy csoportba sorolni egy hagyományos buta automatával.
"... váltót abszolút nem fair egy csoportba sorolni egy hagyományos buta automatával."
Aztán amikor letérdel 100 000km alatt és a javítása forintban 7 jegyű amíg egy hagyományos buta automatáé megáll 400 000 alatt..
Magyarországon a vásárlóerő jóval alacsonyabb, mint a nyugat-európai országoké, itt nincs keret ilyenekre. Ha újonnan meg is veszik a használt piacon már értékcsökkentő tényező az automata. Nem azért mert rossz, hanem mert egyszerűen ennek a fenntartására nincs pénze az embereknek.
Tapasztalt, sokat vezető emberek, akik 20-30 éve vezetnek nem ültek még automata autóban, mert az drága, a másik réteg akinek egyszer betették a segge alá munka miatt, legyen az busz, teherautó, sima személyautó, az többet nem akar manuálist vezetni, csak az a rohadt pénz. Nekem jelenleg manuális van, de ez az utolsó manuális, vezetek én eleget ahhoz hogy kiszolgáljon a gép, és a mostani automaták nagyon szépen kapcsolnak, és szinte mindig ott ahol én is gondolnám.
Nekem pl. kellett tempomat az autóba, apám:Minek az? pedig B-től DE kategóriáig ki van töltve a jogsija, régebben sokat vezetett, ő találta a legfeleslegesebb dolognak. Most ki használja legtöbbször a tempomatot, hát apám. Ugyan ez lesz az automata váltóval is, és az emberek 90%-a ilyen
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!