Szerintetek is reális, hogy durván 2-3 éven belül elkezdődik magyarországon is a régebbi (2000-2004 közötti) dízelek ellehetetlenítése?
Vidéken Zalában lakok ,és egy b5.5-ös passat 1.9 130 lóerős PD-n gondolkodok.Főleg városok és települések között járok ,szóval lakotton kívül 90-es zónákat járom főleg.
De azt megpakolva ,így kapóra jönne a kombi 1.9 PD
De most azért félek venni, mert megveszem ,kitiltják őket 3 év múlva és buktam 1 milliót...
Nagyon remélem hogy nem.
Majd akkor kezdjék el kitiltani őket, ha az átlag magyar annyit fog keresni, mint egy átlag német/francia/angol stb.
Akkor majd lesz pénz hibridre, meg elektromos autóra...(ami egyébként máshogy és máshol szennyez)
Az autózzon akinek van rá pénze, meglehet nézni hányan vesznek még városba is dízelt mert "ócsó" tankolni. Ha nemzetközi szinten hoznak egy döntést, abból ez az ország sem fog kivételt képezni.
Nagyon sokan vesznek indokolatlanul dízelt, még ha valaki azt gondolja hogy Ő olyan távokat autózik hogy oda már szükséges, igen van ilyen is.
Nem.
Hisztériakeltés az egész mint anno a "dugódíj". Nálunk 20-30 év múlva lehet belőle valami, amikor már okafogyottá válik a dolog, mert az autópark jó része elektromos lesz.
Hozzáteszem, nekem is dízelem van, de újabb Euro6-os. Arra használom, hogy autópályán két város között ingázzak. A belvárosban (Bp) tömegközlekedéssel járok. Ha benzines, vagy elektromos autóm lenne, akkor se mennék be vele a belvárosba.
Kár itt károgni, nem hamar lesz ebből valami.
Ha logikusan gondolkozunk , akkor először valóban a vw-t meg a bmw-t kellene kitiltani, mert ezek verték át az embereket. Ezek szennyezik leginkább a környezetet.
De nem lesz ebből semmi, pár 10 évig.
4-5 év és más lesz a helyzet! Jönnek a hibridek és a villanyautók. Ha nem is nagy szàmban, de sokan fognak àttérni ràjuk!
Szóval nàlunk ettöl a tiltàstól nem kell félni, viszont a benzineseket eddig is jobban keresik, mint a dìzeleket és egyre inkàbb a benzines technológia fog fejlödni. Pl a most nemrég bemutatott Mazda Skyactiv X kompressziógyújtàsos technológia.
" Pl a most nemrég bemutatott Mazda Skyactiv X kompressziógyújtàsos technológia."
Én ezzel kapcsolatban csak azt nem értem, hogy eddig is sok benzin-fan azért fikázta a dízeleket, mert hogy mennyire bonyolult és mennyire drága hozzá a szerviz.
Na hát ebből a szempontból ezt a kompressziós Mazda benzinmotort sem kell félteni, nem épp egy faék egyszerűségű szerkezet. Főleg 10+ év és 200.000+ km-rel a háta mögött el tudok képzelni "néhány" hibalehetőséget. Mégis sokan istenítik. Szóval érdekes dolog ez a kettős mérce... ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!