Hogy működik a hibrid hajtás?
Be akarok jelentkezni a jogosítvány letételre.
Csak erre még várnom kell 2 hónapot, mivel még nem vagyok 16 éves.
Hogy működik a hibrid hajtás?
A hajtosahoz mi koze a jogositvanyhoz?
Ugy mukodik h tobb fele meghajtasi rendszer van az autoban. Az elterjedt a belsoegesu motor benzin vagy dizel motorral es egy villanymotor. Ezen belul tobb fele van de ha beirod googlebe h hibridauto akkor mindent megtudsz wikipediarol.
Van benn akku, van benn villanymotor, van benn egy benzin(dízel) notor.
Alapvetően akkuról megy, ha fogy a villany, indul a benzinmotor, tölt, rásegít a VILLANYRA.
eNNYI, NEM MARADSZ ott sehol.
Köszönöm a válaszokat!
Azért kérdeztem, mert jogosítvány letételre szeretnék beiratkozni, és a vezetésoktató (elméleti bácsi) ,olyan temperamentummal rendelkezik, hogy kikérdezi első órán, hogy:
-hogy működik a belső égésű motorok benzin dízel zárójel bezárva
-hogy működik a hibrid hajtású motor
Ha ezeket nem tudod, akkor akármilyen vicces, vagy mégsem vicces, eltanácsol.
És mivel a városunkban ő az egyetlen , aki elméletet oktat, így mindenki rá van utalva.
Hát ez kell megtanitania, ezért ő az oktató...
Alapelv annyi hogy a benzin-nél van egy gyertya ami szikrát ad és az gyújtja (robbantja) be a motorba jutó benzint.
A dizelnél meg a nagy nyomás és az izzitógyertja miatt lévő 6-800 fokos motortér hőmérsékelt "mágátol" begyújtja az oda adogolt, porlasztott gázolajat, nincs szikra a nagy melegtől magától "berobban"
ezután már szinte ugyanaz, ezt a gyors sok kis robbanás, "ki löki" a dugattyút hengerben ami meg rá van kötve a vezérműtengelyre, a robbanások miatti dugattyúk fel le mozgása forgó mogássá alalul, a vezérműtengelyra rá van építve két tárcsa, ez a kuplung, amit ha benyomsz, akkor eltávolítja egymástól a két tárcsát, kb, mint a tenyeredet nagy erővel egymásnak nyomot, és elforgatod az alkarod, olyan erővel nyomodik egymáshoz a két tárcsa hogy mindenféle áttétel nélkül átagyák egymásnak az erőt... tehát mikor benyomod a kuplunkgot egy két tárcsa egy kicsit eltávolodik egymástól, és nincs közöttük összeköttetés, erőátvitel, ekkor tudod a válton (tengelykapcsolón) kisebb vagy nagyobb fogaskerék áttételre kapcsolni, a különböző sebességek különböző méretű fogaskerekeket jelentenek, így másképp alakul át az erő, a nagyobb tárcsák többet fordulnak egysényi erő átadás alatt mire a kapcsolati fogaskerékre, így egyenletesebben,. lassabban jut át ugyanaz az erőmennyiség, a (főtengelyre) átmegy az erő, a kisebb fogaskerekek (sebeséggfokozatok) éretelemszerűen olyan erőáttételi rendszert alkotnak amik a motoro robbanásából jövő erőt nagyobb nyomatékkal adják le, ennek annyi a logikája hogy "megmozdítani" nehéz az autót, akkor a motor robbanási erején koncentráltabban kell átadni hogy megmozduljon az autó, mikor meg már lendulatbe van, ugyanz a dugatyúk okozta vezérmű tengely forgást egyenletesebben kell leadni hogy lendületet fenntartsa. várj nem fordítva :) az alacsony sebességnél van a nagyobb fogaskerék, a magasabb sembességi fokozatban meg a kisebb fogaskereke, mert akkor pörög gyorsabban, ha van egy fogaskereked, az forog egy "x" sebessggel, és ha te ahogy oda teszel egy ugyanakkora fogaskereket, akkor ugyanolyan gyorsan fog forogni mind1 kettő, ha meglévőnél kisebb fogaskereket kapcsolsz hozzá akkor a kisebb gyosabban fog forogni mint az amitől kapja az erőt, ha meg annál egy nagyobb fogaskeret teszel mögé akkor az a nagy fogaskerék fog lassabban forogni annál a fogaskeréknél amitől az erőt kapja, és az nagyobb erővel is... főtengely megkapja tehát a motor erejét azt mág átadja kerekeknek.
Sorrend tehát, motorba bejut a üzemenyag, az robban, a dugattyú emiatt meg hajtaja vezérműtengelyt, arra rá van szerelve a kuplung tárcsa, azt alap esetben nyagy erővel nyomódik egymásank, te a pedál benyomásával szét nyomot a két lapos forgó tárcsát egymástól, szétnyomtad őket, így nincs erő átvitel, de a motor jár, vagyis az a tárcsa (korong) ami a a vezérműtengelyen van magába pörög, ellenálás nélkül, nagy erővel, átváltod a fogaskerék áttételek méretét a megfelelő fokozatba, szépen ráengedet, visszaengedet a kuplunktárcsát, így újra van erő átvitel a (a főtengelyre és ezáltal a kerekekre).
A hirtelen kiengedésre ezért fullad le, mert a motor jár, a tárcsa meg forog mint állat, te úgy hírtelen ráengedet megugrik tőle az autó de le is fullad mert úgy nem tudja újra felvenni a forgást az eltávolított tárcsa, szépen kell összenegedni, először csak surlódnak egymáshoz megtartod egykicsit, kezdi felvenni a forgási sebességét és az autó mozdul meg ettől, mivel az erőt engeded rá a tömegre és az nem megy csak úgy. Ennyi az autó nagy vonalakba, persz lehet cifrázni hogy hogy is milyen uton modon jut be az üzemanyag a motorba, van e turbó nincs e, a váltó mechnikája a fék hidreulikája felfüggesztés és ezekenk a sok osk kismillió alkatrésze, a kipugó rendszer, a hűtős stb. stb. de lényeg ez. ettől megy az autó, így lesz a "tűzből guruló autó"
Köszönöm a válaszokat.
Az utolsó válasz kemény!
Most léptem be, kell majd 10 perc rá, míg elolvasom, meg értelmezem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!