Melyik része használódik el nagyon az elektromos autónak teljes gyorsításkor?
Figyelt kérdés
Itt azt írja 2-szer engedi a max gyorsulást utána letilt. Mi használódik el ennyire? Akksi? Inverter? Vagy valamelyik mechanikus rész?
2018. márc. 4. 08:45
1/2 anonim válasza:
túlmelegedés elleni védelem.
a teljesítményelektronika és az akku is melegszik intenzív gyorsításkor.
2/2 A jó édes válasza:
Nem használódik el semmi, csak nincs az a hűtőrendszer, ami lehűt egy 450 kW-ot toló inverter+villanymotort pusztán pár liter vízzel. Pont azért van védve, hogy a forrasztások ne tudjanak kritikus hőmérsékletet elérni. A villanymotor nem szereti a hőt úgy, mint a belsőégésű motor, plusz ugye a Teslán légellenállási együttható alacsonyan tartása végett nem is építettek be bazi nagy hűtőnyílásokat, mint egy versenyautón. Egy az egyben úgy működik, mint egy villanymozdony: annak az elektronikájában sem szoktak semmit cserélgetni, egyszerűen csak ott van hely elvezetni a hőt, itt meg nincs. Az IGBT modulok lennének a kritikus láncszemek, de ezek is ipari élettartamú villamos kapcsolások, nem autó életben mérhető a tartósságuk (ha mégis elhasználódna, az gazdasági totálkár volna).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!