Miért gondolják azok akik az autópálya belső sávjában közlekednek, hogy a mögöttük gyorsabban jövőt nem kell elengedni?
Ez többélű dolog.
Ha szüttyög akkor illik elengednie. Bár a kresz nem mondja ki, csak mondjuk ne 6ö nal szüttyögjön a belsőben. (legalábbis németeknél ezért is büntethetnek, csak épp nem teszik)
A másik oldala a dolognak, pl. amikor a múltkoriban egy város elkerülőjén (autópálya), elkezdtem előzni egy kisbuszt, majdnem 100-zal a 80-as korlátnál. Tehát már nekem is fájt volna 20-25 euróba ha levillantanak.
Közben természetesen ö is megtalálta a gázt, így csak szép lassan haladtam el mellette, közben beért egy 40-50-es nő, dolga rendkívül fontos, hadonászik, mert nem elég neki 80-nál a 100. A legdühítőbb a dologban, hogy kb. 800-m-rel arrább, meg már sorol ki, mert le kell mennie a pályáról.
Most komolyan, 800m-en mit nyer, ha mondjuk 160-nal is mewnt volna? 2 mp?
Sokszor nagyon hülyék az emberek mindkét oldalon.
Én ezt a három esetet tudom elképzelni.
A) Önkéntes rendőrök: ők 130-cal mennek, ezért úgy érzik, hogy náluk gyorsabban semmi nem mehet és aki akarna azt is megakadályozzák.
B) Világtalanok: Ők szarnak bele mindenbe, tükröket nem nézik csak mennek vakon a világba.
C) Tömve van a külső sáv, így nem tud visszatérni a lassabban autozó.
Van aki szimplán azért, mert megteheti és abban érzi jól magát.
Van mikor kisbusz előz kamiont tegyük fel nem 130al, szarrá viklogja a sok világi nyomorult.
Szerintem teljesen érthető, ha kamionok közé nem akar menni... Ki tudja melyik okozza a következő balesetet. Inkább tartsd fel 130al a sort, minthogy te legyél a következő.
Ezernyi oka van, de a románok szoktak szándékosan feltartani
6256. ilyen jellegű kérdés, durva:
Az eddig felsoroltakat kiegészítem még egy típussal:
- A román (nem rasszizmus, vagy miegymás) személyautós között is rengeteg van, aki tök üres autópályán is 110-zel megy a belsőben. Volt amikor volt türelmem, kipróbáltam, 10 km-t mentem a "segében" 110-zel a belsőben és eszébe se jutott kimenni, úgy hogy szó szerint üres volt az út, 10 km alatt 1, max. 2 kamiont előztünk meg. Az ilyenek nem tudom mit gondolnak, de egy villantás után kimennek azonnal, de ahogy megelőzted, megy is vissza a belsőbe. A másik pedig a román furgon/trailer. 100-110 max sebességgel haladnak, de minden kamiont meg akarnak azonnal előzni, na ezek brutál pofátlan módon vágnak be a belsőbe, és km-ken keresztül bent maradnak, amíg a láthatáron van megelőzendő kamionos.
Nem lenne semmi gond, ha betartanák az alábbiakat:
Mielőtt előzésbe-sávváltásba kezdesz, meggyőződsz róla, hogy nem kényszerítesz fékezésre senkit a belső sávban.
Akkor kezdesz előzésbe, ha azt nem Gödöllő-Hatvan távolság alatt fejezed be.
Ha befejezted az előzést és kb. 2-3 kocsihossznyi távolság van közötted és az előzötted között tehát nem kényszeríted őt fékezésre, akkor nagyon gyorsan kifáradsz a külső sávba. (Tehát nem úgy, hogy ráhozod a frászt, hogy szinte súrolod a lökhárítóját, de nem is 3 kamionhosszal arrébb kezdesz sávváltásba, és nem úgy váltasz sávot, hogy az 30 mp-ig tart, mint akinek beakadt menet közben a kormányzár.
Ha 3 haladó sáv van, akkor nem középsőben autózol, mint ahogy üres autópályán nem a belsőben haladsz folyamatosan, bár igaz ott sokkal szebb az élet.
Ha látod, hogy meg tudsz kezdeni egy előzést akkor is, ha enyhe lassítással jobban megközelítve az előtted haladót kezdesz csak bele sávváltásba, mert ezzel a belső sávban nagyobb sebességgel érkező elhaladását segíted, nem pedig tahó módjára behúzod magad csak, hogy akadályozd őt.
Amikor jobbról megelőznek, akkor bár biztos, hogy szabálytalan az illető, de gondolkodj már el azon, hogy nem e voltál esetleg tuskó, és nem tartottad be a fentieket. Mert ha megelőztek, biztos, hogy bőven lett volna helyed elengedni a belső sávban haladót, vagy lett volna helyed kimenni a külső sávba.
Kedvencem az orkokkal megrakott bontás előtti állapotú mikrobusz vagy a román tréleres, ukrán mikrobuszos előzi a 90-el haladó sort 95-el, és bár nagyobb hézagok vannak a külső sávban, de a távolban mindig felbukkan egy még megelőzhető akármi. Igaz, hogy mögötte 20 km-es sor torlódott fel a belső sávban, de még véletlenül se menne ki a külsőbe, mert ő előz. Ha egy 300 lóerős akármi áll a seggébe akkor meg pláne nem megy ki, hogy érezze mindenki a törődést.
Szebb lenne az élet ha nem játszanának sokan önkéntes fakabátot. Miért zavar ha elhúz melletted sokkal nagyobb sebességgel? Mit akarsz megmutatni azzal, ha befékezel ok nélkül, ha valaki utolér? Arra is gondolj, hogy hiába van nagyteljesítményű autója, rutinja, érzéke, reflexe nem a legjobb és beléd csapódik úgy, hogy neked sanyi. Miért jó szándékosan balesetveszélyes helyzetet teremteni? Miért fáj az, ha megelőznek?!?
Ha valaki rád villant egyszer vagy kétszer valószínűleg csak jelzi, hogy jövök, ha lesz lehetőséged engedj el. Nem kell senkit elpusztítani fényszóróval, de ha ezt teszi valaki, lehet valami okot adtál rá, pl. elé vágtál figyelmetlenül.
Tömören, lehetne normálisan közlekedni az autópályákon, ha figyelembe vennénk mind az előttünk, mind a mögöttünk haladókat, és betartanánk a jobbra tartási és elsőbbségadási kötelezettséget, akkor sebességtől függetlenül minden flottul működne. De ne várjunk csodát...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!