Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az injektoros autoknál alapjár...

Az injektoros autoknál alapjáraton külön cső vezet a hengerekhez amin szívja be a levegőt, vagy ugyan azon a csövön szívja a levegőt mint gáz adásnál?

Figyelt kérdés

2018. febr. 17. 11:34
 1/10 anonim ***** válasza:
Miért szívná külön csövön? Ott a fojtószelep, azzal szabályozza a levegő mennyiségét.
2018. febr. 17. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

A gázpedalal a levegő mennyiséget szabályozod, amihez lambdaszobda, légtömeg mérő hozzáigazítja a megfelelő benzinmennyiséget.


Szóval ebből következik, hogy ugyan azon csövön szív, felesleges lenne másik

2018. febr. 17. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Nekem is kb. ilyen elméletem volt erre, de gondoltam azért megkérdezem. :)
2018. febr. 17. 12:17
 4/10 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat
2018. febr. 17. 12:30
 5/10 anonim ***** válasza:

Nem tudok minden autóról nyilatkozni, de amik nálunk vannak (BMW, Suzuki), azon nem a pillangó szabályozza az alapjáratot, hanem az ún. alapjárati szelepnek vagy léptetőmotornak nevezett szerkezet. Ez a pillangószelepet megkerülő ágon keresztül szabályoz. A levegő ugyanúgy a légszűrőn keresztül kerül be, és a hengerekbe ugyanúgy a szívósoron keresztül jut, de megkerüli a pillangószelepet. A BMW-nél konkrétan külön gumicső megy rá, a szabályzó pedig a szívósor aljába van közvetlenül bedugva.

Gázadáskor az alapjárati szabályzó lezár, gázelvételkor pedig nyit, amikor alapjárat közelébe kerül a fordulatszám.

2018. febr. 17. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Igen, szóval a 3-as írja jól, az 1,2 elfelejtette, hogy az alapjárati motor egy elkerülő csőben szabályozza a levegőmennyiséget. Amit nevezhetünk "külön csőnek" is.
2018. febr. 17. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Az alapjárati motor feladata hidegindításnál a plusz levegő bejuttatása, a fordulatszám megemelése. Üzemmeleg körülmények közt az alapjárat a fojtószelep nyitásával van szabályozva, szal nem, nem teljesen van igazatok. Valóban van egy, a fojtószelepet megkerülő járat vagy cső a hidegindításhoz, de alapvetően ez nem az alapjárati levegő mennyiségét szabályozza, csak fordulatszámot emel.
2018. febr. 17. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
7: Ez biztos nem igaz. Akkor semmi értelme nem lenne az alapjárati motornak, a pillangóval is ugyanaz elérhető lenne. Bovdenes gázpedálnál mi szabályozná a pillangót? Egyébként sem minden autó indul emelt fordulatszámmal. Elektromos pillangós autóknál nem tudom, hogy van-e még alapjárati motor, de nem kizárt, mert pillangóval nehezebb lehet olyan finoman szabályozni.
2018. febr. 18. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Bowdenes fojtószelepnél egy állító csavar van, amivel az alapjárati állást beállíthatod.
2018. febr. 24. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
9: Nem éppen. Max a 25-30 éves autókban. Mechanikus alapjáratállításról utoljára szoci autókban hallottam. Injektoros autóban ilyet még sosem láttam.
2018. febr. 24. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!