Ha még sosem ültem motoron, érdemes rögtön az "A korlátlan" kategóriával kezdeni?
Motoron még soha, de kerékpáron is 15 éve ültem utoljára, viszont nagyon szeretnék motorozni. Nem igazán tudom, hogy mennyire különbözik egy 125 köbcentis egy 500-as motortól, és hogy miért nehezebb vezetni, vagy hogy miben nyilvánul ez meg.
Igazából csak a jogsit szeretném nagyra letenni, utána egy 125-ös vagy maximum 250-es megvételével kezdenék, de nem szeretnék sokszor vizsgázni és fizetni.
Szerintetek túl nagy falat lenne a korlátlant megpróbálni? Olyan válaszolókat is szívesen várnék, akik így már megcsinálták, mint én szeretném.
A válaszokat előre is köszi!
Hali
Nem nem lehet egyből korlátlanra menni hiszen gondolj csak bele egy nagymotor emeli az elejét nekezebb vezetni földön tartani a súlya is nagy.Egyszóval ne akarj olyat magadnak.Esetleg ha 1 évig robogózol akkor kicsit megérzed ,hogy milyen utána szépen mehetsz feljebb 125-250-500-750(?)-1000-1300
Az sem mind1 persze ,hogy milyen motor chpper túra sport vagy krossz
Szia!
Nem, nincs értelme letenni, mert nagyon nehéz, főleg olyan oktatót találni, aki nulla tudás nélkül belemegy ebbe. Mert azt te is tudhatod, hogy 100-200 kg-os motor csúnya dolgokat tud művelni, ha az ember nem tud motorozni. Elsőnek ajánlanám a 125 ccm-t. Nem is kicsi, tehát ráérezhetsz a motorozás lényegére, módjára és nem is olyan a hangja, mint egy dongónak. Nagyobb utakat is kényelmesen meg tudsz tenni, aránylag jó idő alatt. Ne sajnáld rá a pénzt, főleg ha nem is szeretnél egyből nagy motorral közlekedni. Tedd le elsőnek a kisebbre, tanulgass motorozni. Fél év, egy év után pedig menj el, és próbálkozz a nagyobbal. De ezek csak értelmetlen válaszok. A legjobb, ha elmész egy oktatóhoz és megkérdezed ezt tőle. Ha áldását adja rá, akkor legyen úgy, sok sikert.
Már jó sok éve bicikliztem elég jól (downhill/dirt/street)
mikor meglett a Simson és hát azért meg kell ám szokni, az is nehéz tud lenni.
Szerintem próbáld meg a korlátlant és egy évig 125-ösöd legyen
ez sok mindentől függ, attól hogy milyen fizikumu vagy az már sokat jelent.Ha erős akkor megbírsz egy nagyobbat is...
amugy a rutinpálya arra van hogy ott gyakorold kicsit az egész motorozást...Én tuti belevágnék, és szerintem én is ugyan igy fogom majd letenni(ha leteszem és nem megyek 18 kerékre:))
DE!!én először egy simson schwalbeval mentem, bicsikli után 15 km után teljesen megszoktam, utána 50,80 ccm-es robogókon nyomtam egy kicsit, utána s51b-s szimó pár hétig, és 1 hétig 125 ccm es mz...
az a pár ccm k.rva sokat jelent, ez is emelte néha az eljét pedig motoroztam vagy már 4 éve...
M kat jogsim megvan 2 év utcai vezetéssel...
dönts okosan!!!
16f
Csak egy tipp. Ha van B kategóriás jogsid, akkor vegyél egy Simsont, vagy egy robogót, ugyanis azt vezetheted. A Simson azért célszerűbb, mert váltós, azaz megtanulhatod a motorozás alapjait. Robogó meg azért jobb, mert azon csak a gázt, és a féket kell kezelni, viszont érezheted, milyen is motorral közlekedni. Mivel ezek beszerezhetők 30-50 ezer forint körül is, így dobod ki a legkevesebb pénzt, ha esetleg nem tetszene.
Egyébként a kérdésedre válaszolva: semmi akadálya annak, hogy letedd egyből az A korlátlant csak nincs értelme. Sokat szenvedsz majd a rutinpályán is és lehet, hogy már akkor elmegy az egésztől a kedved. Ha meg meglesz a rutinvizsgád kőkemény lesz a forgalomban motorral résztvenni, forgalmat és a motort is egyszerre figyelni.
De sok sikert kívánok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!