Üdv! Audi A4 3. 0 tdi quattro vásárlást tervezek.2008 tól gyártott b8 as széria. Leginkább használói vélemények érdekelnének az autóval kapcsolatban. Mi mennyi típushibák?
A6 3.0 TDI volt nekem, nagyon szerettem. Csak a turbót kellett rajta felújítani, egyéb baja nem volt, pedig 370 ezer km volt benne mikor eladtam (majdnem 90-et mentem én vele).
Nincs amúgy nagyon típushibája, egy nagyon jó konstukció, de akad vele egy-két gond: elsősorban ott van a 6 injektor, ami elromolhat, mint minden dízelnél. Aztán ott van a turbó, ami nálam is eleresztette az olajat, szintén többszázezer forint. És ezután következik a legnagyobb gond: a motor láncos vezérlésű, elméletileg soha nem kell cserélni, de ha mégis, akkor az minimum két napos meló. Az a baj, hogy a lánc megnyúlhat 200 ezer km után is, de van amelyik kibír 600 ezret is. A motor el van szigetelve, laikus fül nem is hallja, ha elkezd enyhén csörömpölni a lánc. És ha elszakad, akkor ennél a motornál az nagyon csúnya lesz.
Van még egy gond ezekkel a motorokkal olyan 200-300 ezer km után: indításkor (mindegy hogy hideg vagy meleg a motor) nagyon sok idő kell amíg körbeér az olaj. Szabad füllel is hallahtó, hogy az első 2-3 másodpercben csúnyábban szól a motor, utána meg kifinomul. Szóval az első másodpercekben a vezérműtengely "szárazon" megy. Az enyém is csinálta. Szerelőm szerint a 3.0 TDI-k 80%-a ilyen, de nem sikerült kideríteni, hogy mitől ilyen, így adtam el végül. Ezzel annyit akartam mondani, hogy ez speciel tényleg olyan dízelmotor, amit nem jó sokat indítgatni meg leállítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!