Opel astra k sorozat tapasztalatok? Mennyire jó, megbízható, stb?
Ezt rendeltem, innovation felszereltséggel + led-mmátrix fényszóró + napfénytető + ergonomikus sport ülések, stb. :)
Elméletileg 3 hét múlva érkezik.
Nagyon ritka ez a motor. Tesztautó sehol nincs belőle, a legtöbb szalonban még nem is láttak ilyet élőben.
Ettől eltekintve külföldi és magyar fórumokon én még rosszat nem olavastam róla.
Az 1.4T benzinesek egy részével van nagyon durva kokszolódási probléma, de ez téged úgysem érint, ha jól értem. Érdekes, hogy az 1.6T benzineseknél nem jelentkezik a dolog...
Ez itt a reklám helye. :) Van egy facebook csoport "Opel Astra K Magyarország" megnevezéssel. Már vagyunk egy páran tapasztalatmegosztás céljából. Ha gondolod, csatlakozz! :)
Jaj, bocsánat, elfelejtettem írni! :)
Közben megjött az autó. :) Összességében tetszik. Jó autó, jó az anyaghasználat és az összeszerelés minősége is.
Ez előtt is dízelem volt és Astrám is. Egy dízel H Astráról váltottam. Így a technikával kapcsolatban a "szokásos" érzésem van. Nem tűnik hatalmas ugrásnak a változás és a 12 év ami a két Astra között van.
Igaz egyelőre még csak "bejáratós" a motor, 800km van benne. A padlógázos gyorsításokat kerülöm és autópályán is egy kényelmes 120-as tempóval kocogok végig. 3000km-nél lesz egy köztes olajcsere, majd akkortól akarom jobban terhelni.
Amit észreveszek, hogy az alacsonyabb fordulatokat a biturbó miatt jobban tolerálja az autó. Alacsony fordulaton egyértelműen nyomatékosabb. Szinte nincs turbólyuk, alapjáratról azonnal kilő. A kuplungot is finomabban kell kezelni, mint az előző autómnál, mert gázadás nélkül is hátba vág induláskor ha határozottabban emelem a bal lábam.
Már a részecskeszűrő is regenerált. Hát ez ilyen szükséges rossz. Amíg csinálja, az addigi 4-5-6 literes pillanatnyi fogyasztás 10-12-re ugrik és kb 10-15 percig amíg be nem fejezi, ott is marad.
Fogyasztás egyelőre olyan 5,5 liter körül nagy átlagban, de nem mentem még vele sokat.
A váltó jó, könnyen kapcsolható. 130km/h-nál 6-ban olyan 2400 körüli a motorfordulat. Általában már 1800-as fordulatnál kéri a következő fokozatot.
A hangszigetelés elég jó, a motorzaj csak minimálisan szűrődik a motortérbe. De a motor alapból is a csendesebbek közé tartozik dízelhez képest.
A led-mátrix fényszórót a távolsági fényszóró asszisztenssel kötelezővé kéne tenni minden autón! :) Nagyon jó találmány. Gyakorlatilag folyamatosan reflektorral tudok haladni, de ha valaki jön szembe, vagy másik autót érek utol, csak azok a ledek, amik az adott autót világítanák meg, lekapcsolnak. Szemmel látszik, ahogy egy sötét sáv végigköveti a szembejövő autót ahogy közeledik és elhalad mellettem. Így soha sem vakít, de mégis úgy látom az utat mintha végig reflektorral mennék. Szerintem ennél az autónál ezt az extrát nem szabad nem bepipálni a listán!
Hirtelen más nem jut róla eszembe. Ha van konkrét kérdésed, szívesen válaszolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!